Smith lake.

Verenigde Staten, Whitefish

Wat later op pad gegaan vandaag want ik wilde kijken of ik binnenbanden kon kopen. Damn ... Hebben ze weer geen presta-ventielen. Dan maar op pad zonder reserve banden en er het beste van hopen. In Whitefish (over 2-3 dagen) is wel een fietsenwinkel.
Welke gebieden nu vanwege de bosbranden gesloten zijn is me niet duidelijk geworden dus ik zie het wel. Nou en ik zag het dus ook. Na 15 km moest ik een bospad in en daar stond duidelijk aangegeven dat dit gebied, mijn gebied, volledig gesloten was. De toegangsweg een stukkie verderop wordt ook bewaakt en wie stiekem toch het gebied in gaat en betrapt wordt krijgt USD 10.000 boete of een half jaar gevangenisstraf. Dat ga ik niet riskeren natuurlijk.
Dus ik besluit ter plekke om de gewone weg tot ca 50km te volgen en dan kan ik een bospad in om 30km verderop weer op de route uit te komen. Dan heb ik wel een heel mooi stuk gemist maar het is niet anders. Geluk bij ongeluk is dat ik dan weer iets inloop op het schema. Morgen kan ik dan Bigfork gaan. Dat schijnt wel een aardig plaatsje te zijn.
Vandaag heb ik mijn eerste beer gezien. Een zwarte. Hij liep 100 m voor me op het pad en omdat ik lawaai maakte merkte hij me op en rende ijlings het bos in. Zelf schrok ik uiteraard ook en heb luidkeels een of ander dom liedje gezongen met de bearspray in de aanslag en ben zo langs de beet gereden. Ik hen hem niet meet gezien maar ben weet even alert gemaakt op het geit dat je echt geluid moet blijven maken ook al hoor ik mensen er erg makkelijk over doen.
Anyway ik ben doorgereden tot de noordkant van Whitefish Lake waar ik bij een klein meertje mijn tweede echte wildernisnacht zal doorbrengen. Ook hier was het maken van een bearhang geen sinecure maar met wat luidruchtig gevloek is het toch gelukt. Kostte me weer een uur ofzo. (Vloeken helpt echt.)
Vlak voor het donker werd heb ik ook weer zo'n vieze kampeermaaltijd gegeten en de boel aan de kant gekregen.
Nu lig ik in de tent dit verhaaltje te typen en hoor ik weer allerlei geluiden....

Had even geen verbinding, maar je beleeft genoeg zo te horen. Succes en hopelijk een bos met knuffel beren.

Arnold 2015-08-24 19:17:25

Heej Ritch, zorg alsjeblieft dat je niet al te hygiënisch bent. Dat verhaal van die beren vind ik maar eng dus zorg dat je niet teveel naar lavendel ruikt en hard fietsen he...

Gert 2015-08-25 16:59:13

Heb net je belevenissen van de afgelopen dagen gelezen. Best spannend en pittig zo te lezen.....maar super mooi avontuur. Goeie reis verder!