Dag 30 Castel del Piano

Italië, Castel del Piano

Dag 30.
Murlo-Casteldelpiano.

Huh?….geen zonnetje dat door de ramen schijnt vanmorgen, rare gewaarwording maar voor ons niet perse ongunstig.
Het zou bijna de gehele dag een beetje heiig blijven, dus veel minder felle zon op ons bolleke.
Eigenlijk ging het de eerste 15 kilometer wel lekker, nl. allemaal omlaag. Heerlijk zoeven dan de “gratis” km’s voorbij.
Tot aan Buonconvento, hier begint de klim naar Montalcino, een enorm toeristisch stadje boven op de berg, een dapper stadje want nadat Siena veroverd werd door Karel V bleef hier de vlag nog 4 jaar langer wapperen voordat Kareltje wist te winnen van ze. Mede daardoor mogen ze nog als enige stad buiten Siena nog ieder jaar meedoen aan de Palio.
Je leert nog es wat op zo’n tripje😁
We hebben er het 12 uurtje genuttigd en de batterij letterlijk en figuurlijk weer opgeladen.
Weer omlaag zoeven tot het dal, riviertje, bruggetje, en dan weet je het al, we gaan weer omhoog, langzaam aan richting Casteldelpiano, want daar zouden we de accu nog een keer opladen en San Fiora halen..tenminste, dat was het plan.
Helaas alles vol, Booking.com.com boodt ook geen hulp, dan maar proberen in deze wat grotere stad want dat is vaak wat makkelijker, en ja hoor, een plekje gevonden, we komen er steeds meer achter dat in augustus op de bonnefooi door Italië reizen geen goed plan is, de Italiaanse vakantiemaand.
Maar we zijn weer goed terecht gekomen en de batterij ligt weer aan de beademing dus morgen richting het Lago di Bolsena.
Het grootste kratermeer van Europa, we zullen er nog net niet komen want we gaan tot San Quirico, hotelletje al geboekt!
Na vandaag nog 4 dagen fietsen en we zijn in Rome!
Tot morgen!

Ciao! Nicole en Rik

Alweer een dag vol mooie momenten.jullie zullen hier voor altijd een herinnering aan blijven houden .heel knap wat jullie doen.petje af Toppers.succes morgen.