Dag 29 Murlo

Italië, Vescovado

Dag 29.
San Donato-Murlo.
Warm…het is flink warm aan het worden in Italië, het tellertje gaf vandaag 36 graden aan en datzelfde tellertje gaat deze week richting de 40 graden, en dat is warm, eigenlijk is het niet bij te drinken, we hebben 5 liter water bij ons, na een uur is dat al zo lauw als kamelenpis, toch maar opdrinken, blikjes cola voor de suiker smaken dan ook wat minder maar tot nog toe redden we het er mee. De smartphone voor navigatie zit aangesloten op de naafdynamo, die moet er vaak ff uit want de telefoon word echt te heet en stopt er gewoon mee, allemaal dingen waar je vantevoren niet aan denkt.
Verder was het weer een vermoeiende maar prachtige fietsdag.Na 15 km in Siena aangekomen waar het al flink druk in het verkeer was met toeristen, aangezien wij daar ook tussen fietsen maar rap de stad weer uit, niet zo warm ook.
In Nederland zijn wij mooie fietspaden gewend maar daar hebben ze hier nog nooit van gehoord, gewoon over de rijbaan fietsen, toch hebben we nooit een gevoel van onveiligheid, men let hier goed op fietsers.
Meteen na Siena veranderd het landschap ook, de druiven en olijfbomen zijn weg en hebben plaatsgemaakt voor graan en gras, een heel ander landschap meteen, maar nog steeds mooi.
Net als gisteren zijn we vandaag eigenlijk een kilometer of 15 te vroeg gestopt, er zijn gewoon in de weinige dorpjes die er zijn niet genoeg bedden voor toeristen, laat staan voor 2 Hollanders die maar 1 nachtje willen blijven.
Toch wat gevonden, we waren op een terras neergestreken voor het 12 uurtje en er niet meer weg gegaan, na verschillende adressen gebeld te hebben met negatief resultaat maar ff binnen gevraagd of er nog een kamer was, weer geluk!! Er was er nog 1.
En daar zitten we nu, lekker gegeten en zo lekker pitten.
Morgen staat er een zware dag te wachten, Nicole kijkt er tegenop maar we doen m meter voor meter, en zo komen we er ook.
Tot morgen!

Ciao! Nicole en Rik

Wat heb ik een bewondering voor jullie. Maar ik geniet echt van jullie verhaal en foto's. . Nu slaap ze en sterkte morgen.

Marian 2021-08-09 23:33:11

Oké.wel warm 🥵 misschien wel iets te warm.maar toch nog beter als in Nederland.🌧.succes voor morgen.en Nicole zet hem op morgen.

Bart 2021-08-09 23:38:07

Succes morgen samen!!!

Vera 2021-08-09 23:38:50

Nog effe volhouden, lukt jullie best. Snoepie, anders moet je Rik het laatste stuk maar duwen.

Ton 2021-08-10 00:16:33

Nie vergeten te smeren…..

Antoine 2021-08-10 06:53:00

Jullie zijn al zover gekomen, dit gaat je ook nog lukken Nicole , saampjes komen jullie er wel! 🍀🍀 Denk maar aan ons wij zitten nog steeds in de regen ....😘

Anita 2021-08-10 08:04:57

Zet hem op! Het komt goed. Jullie zijn doorzetters. Geen foto van het twaalf uurtje?

Linda 2021-08-10 09:28:20

Laatste loodjes die zijn altijd zwaar Maar na morgenavaond is het nog maar een stukkie FF volhouden nog en succes