Dag 15 Nauders

Oostenrijk, Gemeinde Nauders

Dag 15. Landeck-Nauders

De gordijntjes open vanmorgen en…verrassing!! Het zonnetje hoog aan de hemel๐ŸŒž. Dan ziet het alpenlandschap er opeens veel vriendelijker uit, mensen op straat met rugzakken op de rug, groepjes mtb’ers, en een paar Hollanders met een volgepakte fiets.
Die Hollanders gingen vanmorgen op pad met de wetenschap dat het zwaar zou worden, langzaam moeten we ons over de Alpen werken. En dat net zo lang tot de batterij het toelaat. Meteen vanuit het vertrek ging het al gemeen omhoog, weer een stukje omlaag en hup! Weer omhoog, beetje het 2 stappen vooruit 1stap terug gevoel.
We hebben weer prachtige natuur gezien, het alpenlandschap verveelt ons nooit, nu eens niet vlug erdoor met de auto maar van dichtbij, op de fiets..je kunt het ruiken en de koeiebellen horen, het kabbelen van beekjes en een trein die soms voorbij komt in het dal.
Onderweg nog een stukje door Zwitserland, mooie lopende beklimming die goed te doen was, dit vergalde wel ons 12 uurtje want nergens geen horeca te bekennen, maar de schoonheid van het landschap maakte veel goed. Onderweg op een bankje een droge koek met een warm blikje cola genuttigd, komt daar opeens een pimpernelblauwtje naast het bankje zitten! In de moerputten doen ze er een moord voor en hier vliegen ze gewoon vrij rond! Ik heb m zachtjes opgepakt en in mijn broekzak gedaan, die laat ik straks bij ons los.
Na een heerlijke afdaling aangekomen in Martina, hier verlaten we Zwitserland weer en beginnen aan de beklimming van de Norbertshöhe, 6 km a 7% , dat is nog goed te doen met 140 kg materiaal,( incl 110 kilo Rik).
Verschillende keren ingehaald door wielertoeristen in volledige outfit, maar wel met 500 wat motor eronder, geen kunst vind ik.
Maar misschien hadden ze zonder motor wel helemaal niet gefietst denk ik later, dan vind ik het plausibel.
Boven gekomen stond Nicole al te wachten, de 500 wat van Nicole heeft de gehele accu leeg geslurpt, hummel plat.
Gelukkig zit er boven een restaurantje waar de motorclub op terras zit( schijnt met een motor prachtig te zijn die haarspeldbochten) maar wat een absolute teringherrie maken sommige, en vol gas langs je heen is ook een must.
Tot zover deze klaagzang๐Ÿ˜… zij zullen ook wel wat te klagen hebben over wielertoeristen.
Heerlijk ff op terras gezeten en afgedaald naar Nauders waar we onderdak vonden, je hoeft er niet lang naar te zoeken.
Morgen het laatste stukje over de Reschenpas en dan zijn we in Italië!!
Tot morgen!

Groetjes Nicole en Rik.

Machtig mooi verslag.mooie foto โ€˜s. Om van te smullen ๐Ÿฐ.toppers.

Bart 2021-07-26 23:55:29

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

Ton 2021-07-27 01:21:43

Ik leef helemaal mee als ik jullie verslag lees. Fantastisch. Mooie dag gewenst en na het klimmen komt gelukkig het afdalen...... richting lekker stukje Pizza in Italiรซ.

Hans 2021-07-27 08:19:32

๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ‘๐Ÿ‘goed bezig

Erik 2021-07-27 09:16:19

En in Italiรซ is het allemaal vlak rik๐Ÿ˜‰๐Ÿ˜‰ge laat de stelvio en de gavia toch zeker nie aan je voorbij gaan rik??

Erik 2021-07-27 09:20:22

Echt hรฉ.... zo leuk beschreven en dat nog na en dag fietsen! Dank dat we zo mee kunnen genieten! Succes en veel plezier met het laatste stukje Reschenpas ๐Ÿ˜

Lu en Gem 2021-07-27 09:33:01

Prachtig geschreven weer

Antoine 2021-07-27 17:30:17

Wat een beleving allemaal wauw !!!!