Dag 11 Steinach

Duitsland, Steinach

Dag 11 dillingen an der Donau-Steinach.

Na een warme nacht op het industrieterrein wilden we graag weer fietsen, we zijn ondertussen al aardig handig in het pakken van de tassen en de fiets dus hoppatee! Gas erop.
Gisterenavond al een overnachting geboekt die vaak werd aangeprezen op andere blogs, dus van a naar b volgen die roze lijn op het scherm, simpel.
De bruine Donau weer over en door prachtige bossen richting Augsburg, het moet een prachtige stad zijn maar we hebben er niks van gezien, de route loopt langs de Lech, weer een andere rivier die we een tijd zullen volgen, door de stadsparken volgen we een 20 km lange gravelweg, heel goed te fietsen trouwens.
Ons 12 uurtje zag er dit keer wat anders uit, bij gebrek aan een bakkertje een Turkse pizza geprobeerd, was lekker maar veeeeel te veel😃
Nicole houdt niet zo van gravel…de meeste km’s worden zwijgend weggetrapt. De fietsen en de tassen worden wit van alle stof.
Regelmatig even gestopt want de stuwen in de lech zijn mooi om te zien, wat een massa water stroomt er toch.
Ook veel oude spoorbanen waar we over fietsen, dat heeft men in Duitsland wel in de smiezen, bijna altijd vlak en fijn om te fietsen, vaak staat er nog een oude wagon langs de kant en zijn de stationnetjes mooi opgeknapt. Bij tentjes langs de route kun je wat drinken kopen, wat we ook regelmatig doen.
Er zijn op sommige stukken maar heel weinig fietsers, dan maken wij ons al zorgen omdat er dan vaak wat beklimmingen volgen op onze route😃 maar ja.. accu leeg is stoppen zegt Nicole, en dat is nog niet 1 keer gebeurd.
Morgen krijgen we de Alpen in zicht! En zaterdag zullen wij Oostenrijk bereiken!
Dan is het eerste boekje uit en hebben we ongeveer 1000 km gefietst, zowat op de helft.

Tot morgen!
Groetjes Nicole en rik

Fantastisch om dit zo te lezen en te zien! Hoe is het met die akelige processierups? Geen last hoop ik! Xxx

Lu en Gem 2021-07-22 21:53:23

Goed bezig Nicole en Rik.🚲se.tot morgen.🏔

Bart 2021-07-22 22:06:48

Wouw 1000 km!!

Vera 2021-07-22 22:57:53

1000 km Wauwkie !!!

Anita 2021-07-22 23:33:21

Wat een mooie verhalen en wat zien jullie toch veel! Veel succes en plezier toegewenst 🚴🏻‍♀️🚴🏻

Monica 2021-07-22 23:58:24

Al een hele prestatie! Ga zo door

Antoine 2021-07-23 07:23:38

Heel leuk om met jullie met te reizen. Op naar Rome:) Nog 1150 km te gaan!!

Linda 2021-07-23 09:21:31

Heel Duitsland op de fiets gehad. Prestatie hoor!! Veel plezier in Oostenrijk! Met vast om 12 uur een Kaizerschmarn voor Nicole!

Angelique 2021-07-23 09:56:35

Zo mooi om mee te mogen fietsen zonder moe te worden en geen pijn aan je billetjes te hebben