Dag 9 Ellwangen

Duitsland, Ellwangen (Jagst)

Dag 9 Sindringen-Ellwangen.

Het word misschien eentonig maar weer een prachtige dag vandaag, 26 graden en het zonnetje hoog aan de hemel.
Heerlijk fietsen langs de Kocher, een klein riviertje dat door het brede Kocherdal kronkelt, onder de bekende ‘Kochertalbrucke’ door , we zijn er genoeg overheen gereden op weg naar Oostenrijk, de ‘6’ heillbron Nürnberg gaat erover nml 184 meter hoog en de hoogste brug van Duitsland.maar goed wij trapten lekker door over een strakke en langzaam stijgende weg, tot het afgelopen was met langzaam stijgen en er een paar kilometer 9% geklommen moest worden, das afzien, we torsen heel wat gewicht mee.
Bijna boven dachten we..kregen we nog een paar km van 6% te verwerken, het zijn maar 3% maar het gaat zoveel makkelijker dan die 9, boven uitgepuft en wat gedronken.
De zwaarste etappe van het Duitse deel zegt het boekje, je kunt m maar vast gehad hebben dachten wij.
Wat wel wat tegenviel was het aantal ‘slaapdorpjes’ geen hond te bekennen en niks open, niksnie, nog geen klein winkeltje.
Flessen vullen bij het kerkhof dan maar, eerdere tochten hadden Rik geleerd dat daar altijd water is, wel eerst ff ruiken en proeven voor je weer een paar dagen op de pot zit.
Het klimmen was om het dal van de kocher uit te komen, nu aanbeland in het dal van de ‘Jagst’ een nog kleiner riviertje dan de Kocher.
Na nog een paar van die flutdorpjes ( Vlijmen is er een bruisende metropool bij) aangekomen in Ellwangen, een grotere stad met een mooi centrum.
Wij gaan een pizzeria zoeken!! Tot morgen!!

Groeten Nicole en rik

Heet nie voor niks Vlijmen City!!!!

Jesper 2021-07-20 22:34:19

En anders een keer een goeie Johan Johan schotel naar binnen werken

Antoine 2021-07-20 22:41:27

Wie heeft de bolletjes trui.? Op naar de romantisch strasse

pa en ma 2021-07-20 22:47:07

Wat een plaatjes weer!

Angelique 2021-07-21 07:01:58

Goede morgen.weer lekker weer vandaag fiets ze en geniet ze.

Bart 2021-07-21 07:08:49

Ziet er weer fantastisch uit, jullie verhalen zijn echt leuk geschreven, moet je wat mee doen😀

Mariska 2021-07-21 07:56:24

Die 12-uurtjes zien er ook heel goed uit....met die berg op ritjes zeker een must. Succes verder en super dat het weer zo goed is.

Hans 2021-07-21 08:16:29

Fijn dat de zon schijnt. Is toch een stuk gezelliger. Goeie tip van dat water, mocht ik ooit op fietsvakantie gaan naar Tiel ofzo😂 geniet ervan

Ilse 2021-07-21 08:30:58

Zo leuk om de updates te lezen. Wat een mooie tocht

Pauline 2021-07-21 09:36:35

Het ziet er weer idyllisch uit!!

Cindy 2021-07-21 11:45:12

Ik kijk elke avond uit naar jullie verdlagjes