Dag 8 Sindringen

Duitsland, Forchtenberg

Dag 8,
Eberbach-Sindringen.

Na een goed ontbijt zaten we mooi op tijd op de fiets, het weer was prachtig dus alle ingrediënten aanwezig.
Eerst nog een tijdje het riviertje de Neckar gevolgt en de prachtige kastelen bewonderd, het is net of ieder dorpje er eentje heeft.
Ja..tis hier mooi fietsen. Wat ook mooi is is dat die Duitsers weer aan het werk zijn, lekker rustig op het fietspad.
Werkelijk iedere Duitser heeft een hele dikke elektrische mtb, met mandje achterop, al dan niet gevuld met de chihuahua van vrouwlief die er parmantig achteraan fietst in roze huispak en onafscheidelijke crocs.
Wat je allemaal niet opvalt tijdens zo’n dag hè.
Wat ook opvalt is dat Duitse mensen veel meer in de pas lopen dan wij Nederlanders, mondkapje word gedragen zonder uitzondering, en verkeersregels worden nageleefd. Daar kunnen wij nog wat van leren.
Zoals gezegd heerlijk gefietst en voor we het wisten al 50 km gedaan, tijd voor een bakkertje!!
Iedere zichzelf respecterende bakker in Duitsland heeft een terrasje buiten staan, even het COVID formulier invullen en dan pas gaan zitten!! Oké…wij zijn de regeltjes al lang weer vergeten, uit ons systeem wegversoepeld. Niet hier dus😁
Heerlijk taartje met een kouwe cola, daar worden we vrolijk van.
Nog 30 km weggetrapt vervolgens, we zijn het er over eens dat 80 km ver zat is..sowieso, de kontspieren vinden dat ook.
Hotel gevonden in Sindringen waar we weer mens worden.
Tot morgen mensen!!

Nicole en rik

Dat ziet er prachtig uit hoor....p.s. in Duitsland hebben ze wat meer normen en waarden dan in Nederland

Maartje 2021-07-19 22:03:17

Zo zie je maar, die Duitsers zijn hetzelfde als mij. Wij houden van de regeltjes, en komen die ook altijd na 😂😂

Ton 2021-07-19 22:11:35

Ik word met de dag steeds een beetje jaloers. Op jullie omgeving dan, het fietsen laat ik liever links liggen 😜

Jesper 2021-07-19 22:47:48

Gelukkig mooi weer en mooie omgeving. Geniet er van.🚴🏿‍♂️

Bart 2021-07-19 22:54:48

Factortje 50 erop Rik.

Antoine 2021-07-19 22:55:54

Jullie zijn goed bezig. Leuk die dagelijkse update👍