Dag 4 Euskirchen en 5 Remagen

Duitsland, Remagen

Dag 4 en 5….
We weten niet waar te beginnen, na een zeer natte dag 3 trakteerden wij onszelf op een Grieks dinertje..oef, dat viel niet goed,
Om de beurt nachts rennen naar de porseleinen pony, behoorlijk beroerd werden we zonder pardon uit onze B&B geknikkerd de volgende dag, want natuurlijk weer andere mensen erin.
Stukste fietsen hadden we bedacht, klein stukske maar.
De ramp die zich hier voltrok begon ook bij ons binnen te dringen, wat een waterschade overal!
Door de ondergelopen fietstunnels, en rivieren waar eens fietspaden waren moesten we steeds van onze route af om een andere weg te zoeken, dat lukte goed maar dat resulteert wel in een magere 40 km op een dag..gelukkig was het nu droog, dat wel..

In Euskirchen aangekomen wisten we niet wat we zagen, de volledige binnenstad was getroffen door anderhalve meter water, die met kracht door de straten stroomde, het water was al weer weg maar de ravage niet minder, we hebben niet veel foto’s gemaakt want we wilden geen ramptoeristen zijn, maar jullie zullen vast wel wat meegekregen hebben op het nieuws
Heel de nacht loeiende sirenes, volop paniek hier, met geluk hadden we smorgens een hotel geboekt dat wat hoger lag.
De volgende dag het ontbijt geprobeerd, bleef binnen dus fietsen!!
Vol goede moed onderweg naar koblenz, het weer was goed en de eerste heuveltjes dienden zich aan, toch heerlijk gefietst.
Wel weer veel omweggetjes.
TOT REMAGEN!! Hier kwamen we bij de Rijn aan, en eindigde onze fietsdag, de Rijn stond super hoog en het fietspad afgesloten, zonder snorkel geen doorkomen aan.
Alle wegen naar koblenz afgesloten evenals het treintrajekt.. de bruggen van de rivier de ahr zijn weggeslagen, misschien zag je beelden van ahrweiler op tv.
Internet is schaars en electriciteit mag maar spaarzaam gebruikt worden dus vlug dit verslag in elkaar getimmerd.
Morgen een taxi geregeld die ons over de a 61 naar Bingen brengt alwaar de route naar Rome de Rijn verlaat..
Superjammer omdat we nu echt de mooiste stukken van de Duitse route gaan missen.
Maar!! In Rome schijnt de zon!!😁🌞

Groetjes Nicole en Rik!

Die Griek was alleen goed voor de lijn.😓ja echt niet normaal zoveel water. Moet je niet meemaken. Idd jammer want rond Koblenz is het allemachtig prachtig😀groetjes en een fijne tocht. 🚴🏿‍♂️

Bart 2021-07-16 21:36:45

Rik en Nicole ge maakt heel wat mee maar Rome lonkt💪💪💪

Erik 2021-07-16 21:44:27

Haha.... Die "uitverkoop; beetje witte broek"! Natuurlijk is het triest voor de gedupeerden en jammer van de onderbreking van jullie bijzondere en mooie tocht. Maar zoals het spreekwoord luid: na regen komt 🌞 Beterschap met jullie buikjes. 💋

Gem en Lu 2021-07-16 22:13:37

Hier ook overstromingen, maar wij zijn gelukkig gespaard. We zitten gelukkig in het heuvelland, maar hemelsbreed maar 2 k.m. van Valkenburg vandaan. Nou, jullie kunnen je troosten. Het weer wordt vanaf nu alleen maar beter. Zonnig en een fijne temperatuur. Gewoon weer met nieuwe zin verder gaan.

Ton 2021-07-16 22:58:25

De verkoopster van de witte broeken had gisteren ook Grieks gegeten denk ik!