Dag 34 Rome

ItaliΓ«, Rome

Dag 34.
Prima Porta-Roma.
De laatste fietsdag.. 20 km te gaan naar het plein van de St Pieter, 20 makkelijke km’s want meteen bij Prima porta begint het geheel vrijliggende en bekende fietspad naar Rome, lekker vlak en autovrij, zo fiets je eigenlijk heel gemakkelijk Rome binnen langs de Tiber, door de Italianen Tevere genoemd , een mooie hard stromende rivier.
Ongemerkt kwamen we zo heel kort bij de St Pieter terecht en stonden we er eigenlijk vrij vlug, een hoop politie en leger op de been want de terreurdreiging word hier heel serieus genomen, wij mochten met onze volle fietstassen wel door rijden gelukkig.
Ff colaatje gekocht en in de schaduw ff rond gekeken, eigenlijk was het helemaal niet druk, komt natuurlijk omdat de Aziaten en Amerikanen er niet zijn vanwege COVID, is niet erg, is er meer voor onsπŸ˜…
Het is nog 25 km verder naar de camping dus Google om hulp gevraagd en aan gefietst.
Hier eindigt ook ons reis blog via Pindat.
We hebben genoten van de vele reacties, we hebben ook genoten van het schrijven van onze belevingen en bevindingen, er is nog genoeg meer te vertellen en dat doen we nog wel met een potje bier er bij.
We hebben 2228 km gefietst.
32 dagen op de fiets en 2 rustdagen.
Een dikke honderd blikjes cola en een 30 12 uurtjes.
14.700 hoogtemeters, hoogste snelheid 63 km/h. Dat was bergafπŸ˜‚
Geen lekke banden of ander malheur.
Een rampzalige overstroming en 2 bosbranden onderweg hebben ons niet kunnen stuiten. Het geluk was aan onze zijde.
Geen zadelpijn of doorgereden plekken, niet verbrand( goei spul Cindy)
We kwamen er achter dat onze Ortlieb tassen echt wel waterdicht waren, evenals onze jassen.
De hitte heeft ons ook geen ongemak opgeleverd, op tijd de schaduw opzoeken, wat eten en heet water drinken, aluminium bidons zijn daarbij veel en veel fijner dan plastieke.
De fietsen gaan op de aanhanger en we zien jullie in Vlijmen!
Nogmaals bedankt voor de vele en leuke reacties en aanmoedigingen van jullieπŸ‘πŸΌ

De reis was het doel en de eindbestemming Rome…we hebben genoten.

Ciao! Nicole en Rik.

πŸ†πŸŽŠπŸ’‹βœ”πŸš΄β€β™€οΈπŸš΄β€β™‚οΈπŸ’žπŸ…πŸŽˆπŸŽ‰πŸ

Lu en Gem 2021-08-14 21:51:01

Wat een mooi avontuur jongens en zooooo ontzettend knap gedaan! En dan de live blogs.... geweldig! Nu lekker relaxen en genieten van jullie welverdiende rust in la bella Italia. Heel veel plezier nog!! 😘

Connie 2021-08-15 08:45:03

GEWELDIG !!!!TOP!!!!! SUPER!!!! KANJERS!!!!!

jolanda 2021-08-15 08:46:34

Petje af!!!! En nu vakantie

Vera 2021-08-15 08:55:30

Missie geslaagd. Dit lijkt ons onvergetelijk. Wat zijn jullie toppers. Wij hebben meegenomen van jullie leuke verslag en de foto's. Nu lekker uitrusten en genieten van de vakantie en jullie gezin . πŸ€—πŸ˜ŽπŸ‘¨β€πŸ‘©β€πŸ‘§β€πŸ‘§

Marian. 2021-08-15 09:07:00

Nou nou het was me het tochtje wel.schitterend zo dat jullie het hebben weergegeven.Complimenten.ook wel prettig is dat je het zonder stukken hebt voltooid.bedankt dat we hebben mogen meeliften.ps.als die camping een mooie is geef me dan een keer de naam en adr.Nogmaals bedankt.en nog veel plezier met z’n allen .πŸ‘πŸ‘πŸŒžπŸ‘

Bart 2021-08-15 09:37:54

We hebben ervan genoten. Knappe prestatie van jullie en tot in Vlijmen

Antoine 2021-08-15 09:53:04

Nou, nou, knap gedaan. Nu uitrusten. En Rik, als jullie de volgende keer gaan, vraagje; als het jullie zo goed afging, mag ik dan volgende keer achterop? Delen we de taken, jij fietst en ik schrijf de verslagen. 😜😜 Groetjes, en eerst fijne vakantie en een goede reis terug. P.s. ook een prestatie van Denah en Jesper, dat eind voor de 1e keer alleen.

Ton 2021-08-15 09:57:21

Wat een Toppers zijn jullie πŸ‘πŸ»πŸ’ͺπŸ»πŸ‘ŠπŸ» Dat hebben jullie maar mooi gedaan met zijn tweetjes. Wat een avontuur. Goed gedaan Jesper en Denah , ook dat vind ik erg knap saampjes naar ItaliΓ« rijden voor de eerste keer. Gaan jullie nu maar GENIETEN van de welverdiende vakantie met jullie gezin . En we horen zeker jullie verhalen nog al is het van de winter ....we komen ervoor. Iedereen heeft hier jullie blogs meegelezen en vinden het een top prestatie , moest ik ff doorgeven. πŸ€— Liefs van ons allemaal πŸ’‹πŸ’‹πŸ’‹πŸ’‹πŸ’‹

Anita 2021-08-15 10:12:54

Petje afπŸ˜€. Knap gedaan hoor. Nu lekker met zijn 4-en nog genieten van de vakantie.

Mariska 2021-08-15 13:11:39

Super leuk om jullie avontuur zo te hebben mogen volgen. Trots en een geweldige ervaring rijker mogen jullie nog ff genieten van Rome en ItaliΓ« met z'n 4en. Bedankt en tot straks bij dat potje bierπŸ˜‰

Michel 2021-08-15 14:29:02

Jullie mogen trots zijn, een hele knappe prestatie. Ik heb genoten van jullie reisblog. Voor nu een fijne vakantie toegewenst.

Ivonne van Utrecht 2021-08-15 15:39:18

Super trots op jullie.Dat jullie deze mooie tocht hebben volbracht. Ook Jesper en Denah kanjers zijn jullie in een keer naar Italien.. gereden.Geniet samen nog van een heerlijke vakantie Tot in Vlijmen groetjes van ons en bolt Tot horens doei

pa en ma 2021-08-15 18:28:35

Toppers!! Echt super knap!! En ik ben blij dat jullie zonder te verbranden de tocht hebben doorstaan πŸ˜‰!! Geniet van jullie welverdiende rust 😘

Cindy 2021-08-16 00:11:42

Petje af hoor.....wat een prachtige prestatie. Kunnen jullie super trots op zijn....en als je terugkijkt of leest dan valt het allemaal wel mee maar wat hebben jullie ook moeten afzien. Bedankt voor de verhalen en maak er een mooi fotoboek van want deze herinnering mag er zijn!

Hans 2021-08-24 14:22:32

Bedankt voor het reisverslag! Vind ik altijd erg leuk om te lezen. Wij zijn in 2013 naar Rome gefietst via de Toscaneroute dus heel herkenbaar. Wij kampeerden meestal, 4 keer een hotel of ander onderkomen gehad. Wij zijn met de trein terug gegaan maar hebben dat over vier dagen uitgesmeerd.