Bye Vietnam!

Vietnam, Ho Chi Minh City

Vietnam zit erop!
Sinds de laatste blog ben ik in mijn eentje naar Mui Ne gereist met een bus waarin je 'liggend' in een soort cabine word vervoerd. Mui Ne zelf was niet echt het bezoeken waard, maar de stranden ervan zijn goed te doen. Hier heb ik een paar dagen geluierd en de 'zandduinen' bezocht. De 19e ben ik weer teruggereden naar Saigon, waar Peter mij ophaalde als prins op de witte scooter ;) Ik ben toen 2 dagen bij Dalischa en Peter gebleven, waarbij ik vanaf de scooter veel van Saigon gezien heb. We zijn ook een kunstenaarswijkje gaan bekijken vol leuke shopjes en streetart (wat je heel weinig ziet in vietnam), chinatown in vietnam en de chinese overweldigende markt. S'avonds vis uitgekozen uit allerlei aquaria en voor het laatst vietnamees gegeten!

Vietnam heeft me verrast met al zijn geheimen; van mens tot natuur tot de meest verstopte pareltjes van restaurants. Het was soms rauw, maar ook magisch mooi, chaotisch en relaxt tegelijkertijd. Boven alles heb ik diepe bewondering voor de mensen hier, die weinig lijken te hebben maar zoveel willpower lijken te bezitten om maar vooruit te komen. Door woordjes engels te oefenen, een airbnb te starten of zichzelf een ambacht aan te leren door youtube (en daardoor een eigen bedrijf te hebben met 4 man personeel). Ik heb bijzondere mensen mogen ontmoeten, waar ik allemaal van heb kunnen leren.
Ik ben benieuwd naar wat Mongolie mij gaat vertellen, op naar UlanBataar via Bejing! ✈️