Andenes

Noorwegen, Nordland

Na echt heerlijk te hebben geslapen, hadden we voor de zekerheid maar een wekker gezet. Dit omdat we ons om kwart voor 9 moesten melden bij de walvissafari. Eenmaal daar aangekomen konden we weer terug naar het appartement, want de safari was verplaatst naar half 3 vanwege het weer. Dit begrepen wij niet helemaal, omdat het wel rustig leek. Waarschijnlijk was het op zee nog niet zo. Dus hebben we bij het appartement wat aangemodderd. En zijn 's middags weer terug gegaan. Eerst hadden we een interessante Tour door het walvissenmuseam. Daarna moesten we om 5 uur klaar staan bij de haven. Op de boot kregen we een korte instructie hoe alles in zijn werk ging. En vervolgens vertrokken we uit de haven. Eenmaal op zee begon de boot behoorlijk de dansen op de golven. Al vrij snel was de wc pot dan ook mijn grootste vriend. Aangezien ik niet de enige was die zeeziek was ben ik overgegaan op van die charmante kotszakjes. Het meest irritante was nog dat je maar misselijk blijft terwijl er niks meer in je maag zit, dus ben maar weer gaan eten. Want als er iets smerig is, is dat gal uitkotsen 😂 Ik heb dan ook niet veel meekregen van de walvissen, want ik moest blijven zitten waar ik zat anders werd het alleen maar erger. Peter daarintegen heeft het wel kunnen zien. Totaal zijn er 3 walvissen boven gekomen. Nadat we deze hadden gezien zijn we gelukkig weer teruggekeerd naar de haven. Eenmaal thuis direct een warme douche genomen, want was ontzettend koud. En daarna even lekker onder de wol. In de tussentijd heeft peter zich bezig gehouden met het eten, zodat ik direct kon aanschuiven.