Sentosa / voorlaatste dag.

Singapore, singapore - sentosa

De mooie vakantie zit er bijna op en t is toch vreemd om 3 weken met een geweldige groep rond te reizen en dan heerlijk in de rust te komen en om een beetje in het ritme te blijven staan we toch ook hier elke dad lekker vroeg op dan naar de ontbijtzaal waar de gasten s'ochtends aan de bruine bonen en rijst zitten zelfs frites staan er op het buffet maar wij als nuchtere Hollanders hebben genoeg aan een toastje met jam en een gebakken eitje. Vandaag waren er zelfs sinaasappels want de meloen en ananas die mogen lekker blijven liggen. Na het ontbijt zijn we met de metro richting harbour point gegaan vanwaar de cable car naar Sentosa vertrok. Op Sentosa island is voor ieder wat wils zo liggen er hotels en resorts een universal pretpark, madame tussaud en de IFly. Het laatste was waarvoor Robert graag terug wilde naar Sentosa want vorige keer waren we hier al geweest maar had toen geen paspoort bij zich om in de Ifly te mogen gaan.

Bij de verkoopbalie kon Robert zich inschrijven en de wachttijd was 10 min alvorens in de windtunnel te mogen volgde eerst een uitleg over hoe en wat. In de tussentijd nam ik plaats waar men kon kijken.
Toen het groepje van 5 binnenkwam mochten zij eerst een speciaal pak aandoen en kregen een helm op
en namen plaats op het bankje buiten de windtunnel. Robert was als 4e en mocht 2 keer met behulp van een ervaren instructeur zweven op de wind. 2 keer mocht Robert zweven maar toen iedereen aan de beurt was geweest vroeg de instructeur of er iemand hoger wilde gaan dit tegen een extra betaling.

Robert ging dus ook en dat was ook een stuk spectaculairder dan de eerste keer en nadat hij weer met beide voeten op de aarde was konden we nadat de rekening betaald was verder gaan op Sentosa island.

Sentosa Island heeft ook een strand aangelegd waar men kan zonnen echter het weer was wat wisselvallig dus hebben we de skyttrain genomen en die rijdt over Sentosa rondt.
Met de cable car terug naar het metro station vanwaar we richting Suntec gingen dit winkelparadijs ligt tussen 5 torenflats hier liggen honderden winkels en eetgelegenheden en meteen bij de eerste schoonheidssalon werden we aangesproken door 2 schone dames. Ze vroegen of we even tijd hadden en om even binnen plaats te nemen toen kregen we een kleine gezichtsbehandeling. Het resultaat was goed te zien maar voor ons niet weggelegd. Dus met vriendelijke groeten zijn we vertrokken uit de zaak maar met een klein monstertje in de zak.

Morgen avond om 20.00 (14.00nl tijd) vertrekken we richting airport vanwaar de vlucht om 23.55(17.55nl) zal zijn

hopende dat de volgers van dit reisverslag hebben genoten melden wij ons weer op onze volgende reis in......

Zeker genoten en iedere dag weer uitgekeken naar jullie reisverhaal en foto's! Mooi rood shirt Raymond, staat je goed. Ook shirts van Vietnam of Cambodja geshopt? Rustige nacht en dan een goede reis terug naar Maastricht... Doei, Mary

Mary Godding 2016-06-16 18:56:23

We hebben genoten en een prettige terugreis.

Jean Godding 2016-06-16 22:04:27

J Je kunt wel zeggen dat we genoten hebben; het was als of we zelf daar waren. Ik heb Mam zelfs een blinddoek voor moeten doen omdat ze duizelig werd, alleen al door jullie verslag te lezen. Hopende jullie weer gezond en wel thuis te zien komen, bedankt voor de vermakelijke verslaglegging. Tot zaterdag.

Nico 2016-06-16 23:08:30

De reisverhalen waren leuk om te lezen en de foto's zijn mooi, dat zijn leuke vakantie herinnering. Yanou en ik kijken naar jullie uit en zijn blij jullie weer thuis te zien. Liefs van Ineke en een poot van Yanoutje....