Ho chi minh : Saigon

Vietnam, Ho Chi Minh

3 en 4 juni zijn we in Saigon op de eerste avond in deze 10 miljoen inwoners tellende stad hadden we een diner cruise. Alvorens de dag begon in Hoi An daar waren we al vroeg uit de veren want we moesten om 7 uur in de bus zitten richting vliegveld. De vlucht naar Ho chi Minh city van 09.35 had 10 minuten vertraging. Om 11 uur kwamen we aan op H.C.M waar de nieuwe bus die ons dezer dagen rond rijdt al klaar.

We bezochten als eerste het oorlogsmuseum hier zag je de gruwelijkheden die de Vietnam oorlog met zich mee heeft gebracht tot op de dag van vandaag vallen er nog gewonden ( door de vele aantallen bommen die nog niet ontmantelt zijn en af en toe nog kunnen afgaan.) Zo waren er diverse vliegtuigen en legervoertuigen tentoongesteld van de Us Army bij het museum ook zagen we de kooien waar gevangenen werden in opgesloten en een guillotine die tot 1960 gebruikt werd ( foto) .

Na het bezoek aan het museum stapten we in de bus en kregen een lekkere tropenbui over ons heen.
we reden langs het postkantoor gebouwd in franse stijl en bezochten de kathedraal van HCM daarna stopten we npog bij het kruispunt waar de foto en het monument stond van de monnik.
Het verhaal van de monnik die zich zelf in de jaren 60 in brand stak is een bekend verhaal uit de geschiedenis.

En Billy Joël nog gehoord? Goodnight Saigon! Veel plezier daar!