Bogotá bound

Colombia, Bogota

Na een lange reis van 16 uur kwam ik aan op Bogota Airport. Vanuit daar de taxi gepakt naar mijn hostel waar Anouk, een vriendinnetje van mijn tijd in Australië al op me wacht! Lekker bijgekletst nog bij het kampvuur en toen heerlijk geslapen aangezien ik al 24 uur wakker was.
's Ochtends kwam ik ook Amy tegen, een vriendinnetje van Quita (mijn oude huisgenootje) die ook de dag ervoor aangekomen was. We zijn die middag met een biketocht (5 uur lang!!) de stad gaan verkennen. Super leuk en hele interessante uitleg over Bogota. Zo kon je 15 jaar geleden daar nog niet overdag op straat lopen, is er nu vol op leven en de hoofdstraat helemaal afgesloten voor verkeer. Bogota heeft een hele levende vibe, overal muziek, streetart en de mensen zijn heel vriendelijk! 's Avonds genoten van een bqq in het hostel en nog wat biertjes ge dronken. De volgende dag zijn we de Cerra de Monserrate opgegaan. Deze berg is 3140 m hoog en gelukkig was er een kabelbaan. Vanaf hier prachtig uitzicht over deze wereldstad die tussen de bergen ligt. Daarna lekkere local dishes geprobeerd boven op de berg voor we met het treintje naar beneden gingen. Nog even spelletjes gedaan in het hostel en toen onze spullen gepakt voor de nachtbus naar Armenie.