pindat

De informatie avond

Nederland, Apeldoorn

Zondag 23 april 19:30 uur - De Veste
Vanavond hebben wij de eerste informatie met alle reisgenoten gedeeld.
Aan de hand van een PowerPoint presentatie zijn de deelnemers meegenomen in het programma en hebben een beeld kunnen krijgen van de steden die wij gaan bezoeken; Tiszakécske, Kalocsa, Szeged, Kecskemét en Bugacpuszta. De presentatie zal nog aan allen nagezonden worden.
Zoals tijdens de toelichting bleek is het een programma geworden waarin zang, ontmoeting en het opsnuiven van de Hongaarse cultuur, natuur en historie centraal staan.
Bijzondere aandacht was er voor de contacten die wij gaan leggen met een Hongaars koor, een citer groep (jongeren) en het bezoek aan een Hongaars Danshuis (in Szeged). In de aanloop naar 27 mei zal er met Edina Csüllög (in Hongarije) mogelijk nog wel wat geschaafd worden aan het programma maar de hoofdlijnen staan vast.
Natuurlijk willen wij Phoenix Vocaal en de stad Apeldoorn graag presenteren en zijn dan ook blij met de presentjes die wij namens de gemeente mee mogen nemen naar Hongarije.
Uit de vele reacties bleek wel dat een ieder zo op haar/zijn eigen wijze bezig is met de voorbereiding en gaat het Hongarije gevoel al kriebelen.
Op het einde van de presentatie werd aan allen het reisboekje uitgereikt.

Natuurlijk moest er geproost worden op de komende reis en dat hebben wij dan ook gedaan met een Hongaarse Merlot.
Het aftellen kan beginnen, de koffers klaargezet en de kledingkast geïnspecteerd op wat mee gaat.....

Tot de 27ste mei - 13:00 uur de Veste Apeldoorn, was dan ook de groet die wij elkaar toe riepen bij het afscheid.