Spotify playlist Mama naar Santiago

Nederland, IJsselstein

Ik heb heel wat verschillende lieve kadootjes gekregen voordat ik vertrok, van bedeltjes en armbandjes die mij geluk en voorspoed brengen tot hele praktische, zoals een buff - een soort sjaal die op verschillende manieren kunt dragen - tot geld voor een traktatie onderweg of om eens een luxe hotelovernachting te boeken in plaats van een stapelbed in een hostel. Stuk voor stuk presentjes waarover door de gevers goed is nagedacht en alleen dat vind ik al heel tof.

Eva en Suzan hadden ook een leuke verrassing voor me: zij hebben de playlist Mama naar Santiago voor mij samengesteld op Spotify met allemaal liedjes die ze aan mij doen denken, waar we herinneringen aan hebben, die ze bij me vinden passen of waarvan ze weten dat ik ze gewoon leuk vind. Daarbij hebben ze ook vrienden en familie gevraagd om liedjes aan te leveren, zodat het geheel een mooie mengelmoes is geworden, een muziekale trip door mijn leven. Met het idee dat ik vier maanden voor de boeg had ben ik nog terughoudend geweest om te luisteren, maar ik kan nu al zeggen dat de liedjes die ik al wel luisterd heb al heel wat teweeg hebben gebracht. Ik probeerde vaak te bedenken wie een bepaald liedje had aangeleverd en was regelmatig verrast om een liedje te horen. Het zorgde soms voor een traan, soms voor een fijn wandeltempo, soms een dansje of hardop meezingen. Vooral dat laatste heeft ongetwijfeld voor de nodige hilariteit gezorgd onder de mensen die mij zagen (of hoorden ๐Ÿ™‰) lopen. Bijvoorbeeld de twee meiden die ergens in België met een paar pony's in de weer waren op een weilandje dat verscholen lag tussen wat bossages, buiten mijn gezichtsveld, toen ik uiterst charmant kwam aanglibberen over een blubberpad, luid zingend over Jo met haar banjo en Mien met haar mandoline. Toen ik ze opeens zag staan stonden ze te lachen en wuifden ze vrolijk naar me, en ik zwaaide terug, natuurlijk ๐Ÿ˜‚.

Inmiddels heb ik van Eva een overzicht gekregen met de liedjes die op de playlist staan met namen en anekdotes van degenen die het aangeleverd hebben erbij, erg leuk.

Ik vind het zo bijzonder dat ik heb besloten om de playlist niet te beluisteren zolang ik thuis ben, maar wat ik wel wil doen is jullie vragen om nòg meer liedjes aan te leveren, zodat ik hem verder kan uitbreiden, zodat hij nog mooier, langer en persoonlijker is als ik mijn reis weer hervat.

Doe je mee? Zet titel & artiest in een reactie bij deze blog of stuur me een mail of whatsapp ofzo: ik kijk er naar uit!!

Daft Punk: Get Lucky. We zijn eens met z'n vieren (jij, de meiden en ik) een middag op pad geweest. In de Lupo, op de weg terug naar IJsselstein zongen wij alle 4 keihard mee met dit nummer mee. Telkens als ik het hoor denk ik terug aan dat moment.

Saskia 2020-03-22 19:44:58

Ik zou zeggen. You never walk allone. Of al die er al in staan the police met Donโ€™t stand so close to me.

Henk Rijpkema 2020-03-22 20:06:36

Ik kies voor jou "Walking on sunshine" van Katrina and the Waves, want dat past perfect bij jouw (over het algemeen) zonnige karakter. Ik zie je al dansen tussen de boterbloemen! ๐Ÿ’ƒ๐ŸŽถ๐ŸŒป๐ŸŒผโ˜€๏ธ

Irene 2020-03-22 22:18:02

Leuk idee ik zou Happy van Pharell Williams zeggen als je het ff niet meer hebt wordt je hier toch weer een beetje Happy van๐Ÿ˜˜๐ŸŒป

Brenda 2020-03-22 23:55:06

Paula, van mij krijg je, Zolang de liefde maar blijft duren Dan komt het allemaal wel goed Paul de Leeuw Mijn lijflied