Een pelgrim die vreugde strooit

Nederland, IJsselstein

Vandaag twee weken geleden begon mijn avontuur, inmiddels heb ik al weer een paar nachten in mijn eigen bedje geslapen.
Deze gedwongen voortijdige beëindiging als gevolg van corona zorgt voor gemengde gevoelens, want ik twijfel of ik überhaupt wel verder had kunnen lopen... mijn linkervoet is een ramp! De huisartsenpraktijk is gesloten en alleen bereikbaar voor noodgevallen, geheel terecht, maar wel pech voor mij. Gelukkig kon ik wel bij mijn pedicure Marjolein langskomen. Zij heeft mijn blogs ook gelezen en keek er niet van op dat ik haar belde. Samen met haar man, sportfysiotherapeut, heeft ze mijn voet geïnspecteerd en toen de boel flink ingetaped om vocht af af te voeren en ondersteuning te geven. Hun boodschap is duidelijk: voet omhoog, rust geven, niet belasten (loop zelfs met krukken ๐Ÿ™„). Volgende week terug. En reken maar op 4 tot 6 weken herstel.
Ik baal ervan dat dit me gebeurt, ondanks mijn goede voorbereidingen en mijn fysieke conditie, maar deze situatie zorgt er wel voor dat ik die broodnodige rust ook echt neem. Ik vertrouw erop dat het allemaal goed komt en dat ik mijn reis later nòg sterker zal voortzetten.

In overleg met mijn collega heb ik mijn eerste werkdag doorgeschoven naar dinsdag, ook omdat ik een heeeeel klein beetje last van mijn keel heb. Het enige wat ik nu doe is binnen op de bank zitten, liggen, hangen. Een groter contrast met een hele dag buiten lopen met een zware rugzak op is bijna niet denkbaar. Ik mis de buitenlucht, het avontuur, het op weg zijn, het onbekende, het lopen, de ontmoetingen, het maken van foto's èn het schrijven. De afgelopen twee dagen had ik echt nodig om weer 'terug te komen' en ik had nog nergens zin in, maar vandaag lukt het me weer om een beetje vooruit te kijken.

Uit de vele reacties op mijn blogs blijkt dat jullie veel plezier beleefden aan mijn schrijfsels en dat vind ik hartstikke leuk! Zo zittend op de bank realiseer ik mij dat er nog een heleboel dingen op mijn 'shortlist' staan die ik ergens in mijn blogs had willen verwerken. Ik ga het gewoon doen: nog even doorschrijven!
Hospitalero Jos (waar ik onderweg sliep) noemde mij een pelgrim die vreugde strooit. En dat ga ik dan nu in deze rare corona-tijd middels mijn schrijfsels proberen te doen. Schrijven gaat immers prima met mijn voet omhoog.

Elke dag ontving ik een lief appje van Rieta - zelf ook fervent wandelaar - om me weer een goede wandeldag te wensen, een hart onder de riem te steken of me van tips te voorzien. Zo adviseerde ze mij om dik maandverband op mijn schouders te plakken om de druk van de zware schouderbanden van de rugzak te verminderen. Zie je het al voor je?? Neem ik wel die met vleugels, dan loopt het vast ook nog lichter!! ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

Ondanks dat ik de eerste paar dagen erg moest wennen aan het gewicht en het dragen van de rugzak heb ik geen maandverband hoeven gebruiken. Zat ik eerst steeds aan de rugzak te sjorren, de schouderbanden losser, strakker, dan weer losser, de heupband afwisselend hoger en lager, op een gegeven moment zat hij gewoon goed. Het omdoen werd een routine, de rugzak zat meteen lekker, het gewicht voelde niet meer als ballast. Al heel snel was de rugzak een vertrouwd slakkenhuisje.

Mijn slakkenhuisje ligt nog goeddeels ingepakt boven op de logeerkamer. Ik stel het uitpakken nog even uit...

O niet best dat voetje ๐Ÿ˜”nouw sterkte er mee en nu maar hopen dat je over een tijdje weer aan de wandel kan ( en mooie berichtjes kan schrijven) ๐Ÿ‘Œ.gr wim

Wim faber 2020-03-20 11:25:19

Jeetje, dat klinkt heftig qua voet. Daโ€™s dan toch een geluk bij een ongeluk dat je nu thuis bent, ik wil niet weten hoe het anders met je voet was gegaan. Ik kan me voorstellen dat je ff moet โ€˜landenโ€™ thuis. Succes!! Liefs, Barenda

Barenda 2020-03-20 11:33:17

Veel beterschap met je voet !! Paula!! En wat het schrijven betreft vooral doorgaan ๐Ÿ˜‰ Ik lees het graag ๐Ÿค“๐Ÿ‘๐Ÿ˜˜

Brenda 2020-03-20 11:41:01

Wat een pech!! Maar wat ik al een beetje vermoeden is helaas uitgekomen. Je hebt er verstandig aan gedaan om terug te keren. Wat een pech!!!

Jorden 2020-03-20 11:54:51

App contact gehad, rest mij hier om te zeggen dat ik het heel leuk vind als je doorgaat met schrijven. Ik miste het al. En zo kun je misschien toch doorgaan met vreugde verspreiden.

Ymca 2020-03-20 12:24:22

Lieve Paula, je hoort het: ga vooral door met schrijven het past zo goed bij je! Heel veel beterschap met je voet. Neem je rust maar, het mag. Liefs Petra

Petra 2020-03-20 12:50:23

Ha lieve Pelgrim....want dat blijf je de rest van je leven! Wat heerlijk dat je doorgaat met schrijven! Laat het maar mooi zakken allemaal en luister naar je voet......ruim je tas nog maar niet op... Volgende week bel ik je om je stem te horen. Houd vol ,heb moed ! liefs

Martine 2020-03-20 13:07:28

Wat leuk dat je nog even door schrijft heel leuk om te lezen en wij hebben tijd zat want zitten ziek thuis heel veel beterschap met je voet hoop dat het snel beter gaat

Nicolien 2020-03-20 14:38:48

Hoi paula, Jammer dat je reis door corona is gestopt, maar wel heel goed voor je voet. Zoals cruyff zei: elk nadeel heb z'n voordeel. Fijn dat je blijft schrijven, we genieten ervan. Groet van frits&anette

Anette van ginkel 2020-03-21 10:19:00

Hoi Paula, Bedankt voor al je verhalen. En een moeilijk, maar wijs besluit om te stoppen met wandelen. Er komt vast een nieuw moment om de draad weer op te pakken.

Beppie 2020-03-21 16:53:04

Lieve zus, wat een 'dubbele' pech voor je dat je je avontuurlijke reis hebt moeten afbreken. Doe t voorlopig maar rustig aan!๐Ÿ˜˜

Jeanette 2020-03-21 19:26:26

Wat leuk dat je nog doorgaat met schrijven. Ik geniet er erg van. Bedankt!