Overzichtskaart pelgrimsroutes

Nederland, IJsselstein

Hoe mijn route er precies uit zal gaan zien weet ik nog niet, maar de grote lijnen zijn wel bepaald. Op bijgaande foto een kaartje met de verschillende wandelroutes over pelgrimswegen naar Santiago en die heb ik - moderne pelgrim - allemaal op mijn telefoon gedownload.

Van huis uit wandel ik de eerste dag naar Gorinchem waar ik bij een vriendin zal overnachten. De tweede etappe brengt me naar Udenhout en op zondagavond slaap ik in de pelgrimsherberg in Vessem. Daar in Vessem begint de Via Monastica (op het kaartje lichtgroen gemarkeerd, nr 12), het officiële pelgrimspad dat ik vanaf maandag zal gaan volgen, dwars door België naar Rocoi op de Franse grens. Vanaf daar wandel ik dan verder over de Via Campaniensis (donkerblauw, nr 21), via Reims en Troyes naar Vézelay.

Vanaf Vézelay moet ik naar St.Jean-Pied-de-Port in het zuidwesten van Frankrijk, op de grens met Spanje en over dit middelste deel van mijn route ga ik onderweg, misschien zelfs pas in Vézelay, beslissen. Voorlopig hou ik alle opties open - en op het kaartje kan je zien dat dat er heel wat zijn.

Als ik dan uiteindelijk in St.Jean-Pied-de-Port ben vervolg ik mijn route via de Camino Francés (donkerblauw, nr 40) om tenslotte in Santiago de Compostela te eindigen.

Als ik volgende week op pad ga zet ik de tracker aan die alle etappes vastlegt die ik loop en als alles goed gaat is mijn definitieve route dan in mijn blog zichtbaar.

Het avontuur komt nu wel dichtbij. Spannend hoor

Carel 2020-02-27 09:54:21

Knap hoor leuk je te volgen heel veel succes gr nicolien

Nicolien 2020-02-27 18:21:39

Dag Paula, Ik ga je camino volgen. Uit ervaring weet ik nu al dat je een fantastische reis gaat maken en bijzondere mensen gaat ontmoeten. En... soms even doorbijten. Bon C amino!

Marjanspelt 2020-02-29 09:22:05

Vezelay, mooi! Bezoek je ook de Basiliek Saint-Marie-Madeleine? Sla dan de crypte niet over 😇😉bonne route🦶

Bermath 2020-02-29 11:45:15

Wat stoer!! Heel veel succes, geluk en plezier op deze bijzondere tocht!🍀 Super leuk om je te kunnen volgen.

Jannerieke 2020-02-29 12:08:17

Het is al bijna zover!! Heel veel plezier maar ook doorzettingsvermogen Gewenst bij dit avontuur. Leuk dat ik je mag volgen

Peter 2020-02-29 14:00:28

Beste Paula Mede Namens het wedstrijdsecretariaat wens ik Je een mooie en voorspoedige reis. Groeten Hans