Gele linten in plaats van gele pijlen

Nederland, IJsselstein

Ik lig op de bank in mijn comfortabele huispak naar Wie is de Mol te kijken, een van de weinige programma's die ik volg. Het kost me ongelooflijk veel moeite om mijn ogen open te houden, ik ben moe en mijn spieren ook: vandaag 40 kilometer gelopen, met mijn broertje. Veertig! We volgden 8 uur lang de gele linten (in plaats van gele pijlen die mij straks de weg gaan wijzen tijdens de camino) en stapten door flinke regen- en zelfs hagelbuien, glibberden over blubberpaden en door plassen, maar genoten óók van de prachtige omgeving, een speciale wandelaarslunch (ik zei grappend: pelgrimsmenu) en soms van een doorbrekend zonnetje.
Het was een hele mooie tocht en samen met de vele andere lopers vormden we met onze opzichtige poncho's een kleurrijk lint door bossen, de schattige Gooische dorpjes en over de heide.
Het was trouwens erg leuk om samen met mijn broertje te lopen. Hij is aan het trainen voor de Alpentocht, een sponsorloop van 38 kilometer vrijwel alleen maar bergopwaarts en voor de Kennedymars - 80 kilometer achter elkaar lopen. Petje af voor hem, dàt ga ik beslist nooit doen, want zodra ik de 30 passeer vind ik het eigenlijk wel welletjes. Maar goed, als ik straks onderweg ben, zal ik misschien ook wel eens verder moeten dan comfortabel voelt, dus vond ik het een goed idee om vandaag die 40 kilometer te doen, mèt ca. 7 kilo bepakking. We hebben het uiteraard gehaald: gewoon de ene voet voor de andere zetten, maar wat waren we blij om ons - 3 minuten voor het sluiten (!) - te kunnen melden bij de finish! En toen was 'de koek op' , we zijn echt strompelend naar de auto gegaan, hartelijk lachend om onszelf πŸ˜‚. Mooie dag!

PS Ik kom er nu (maandagochtend) achter dat ik bij het uploaden van dit verslag zaterdagavond ben vergeten om het vinkje 'stuur mail' aan te zetten, dus... hierbij alsnog.

Het was gezellig zus! Fijn dat je mee was.

Alex Goedegebuure 2020-01-20 07:44:02

Goed bezig πŸ’ͺπŸ‘

Wim faber 2020-01-20 07:49:58

Jullie zijn bikkels, zo trots op jullie Liefs,

Miranda 2020-01-20 08:34:02

Goeie training! Trots op jullie!

Eva 2020-01-20 08:42:16

Mooie voorbereiding , leuk , met broertje door de regen en de zon Pelgrimsmenu ziet er lekker uit! En klopt soms afzien om je volgende herberg te halen. Veel liefs Je pelgrimsvriendinnetje.

Martine Bakker 2020-01-20 08:44:00

Het is gelukt, ik kan je verslagen weer lezen. Ik ga je volgen. Jammer van de kwaaltjes en ongemakken. Maar beter nu dan straks, je kan het maar gehad hebben. Vindt het heel bijzonder hoe jij en Alex hier mee bezig zijn. Veel plezier met de voorbereiding en straks knallen. Xxx

teunyijkelenstam@hotmail.com 2020-01-20 10:15:14

Wat ben ik trots op je!

Mieke polman 2020-01-20 12:24:03

Wat een enthousiast verslag. Mooie voorbereiding ook. Ik geniet dan weer van je verhalen Paula. Kom maar opπŸ˜ƒπŸšΆβ€β™€οΈ

Agnes Heijkamp 2020-01-20 12:32:56

Knap hoor πŸ‘πŸ‘£

Nicolien 2020-01-20 17:10:07

Wat een prestatie van jullie allebei! Dat verdient een dikke knuffel πŸ˜˜πŸ‘ŒπŸ˜˜