Dag 31: Rome. 23km (15172 stappen)

Italië, Roma

Vanmorgen hadden we een raar gevoel, we moesten niet direct beginnen inpakken, ontbijten en weer op weg.
Nu was het rustig ontbijten en dan de stad in om al een deel van de vele bezienswaardigheden te bezoeken.
We gingen nog eens langs het Coloseum, dan langs de Trevie fontein waar we een geldstuk in gooiden en onze wens binnensmonds uitspraken.
Vandaar naar de Piazza Santissimi Apostoli. Het plafond boven het altaar is vlak maar geeft de indruk dat het driedimensionaal is, je kan onmogelijk zien dat het vlak is. Een echt staaltje van vakmanschap.
Weer verder naar de zuil van Trajanus. (Ja dit geeft allemaal heel wat opzoekwerk op het internet).
Dit allemaal met onze enigszins vermoeide lichamen.
Na de middag alles ingepakt wat wel hier niet meer nodig hebben, terug op de fiets (om af te kikken) naar het afleveringsadres van de fietsopslag.
Toch weer een 10-tal km door die drukke stad. Het werden er dan 23.
Zo krijgen we binnenkort bagage en fiets thuis afgeleverd. (Liefst in goede staat)
Daarna terug met trein en metro.
De oudste treinen in België lijken nog splinternieuw tegenover de rammelkast waar wij op zaten.
Dan nog 2 verschillende lijnen van de metro en weer stonden terug aan het Coloseum.
Vijf minuten stappen tot ons hotel.
Onze kamer lijkt nu leeg ipv 11 fietstassen staan er maar 2 meer.
We waren onze rommel van elke dag al zo gewoon, ook dit is weer afkicken.

Groeten Guy & Ludo.

wens jullie een veilige terug reis .Fantastich gedaan mannen !!!!!!

christina 2017-09-06 06:46:47

Geniet nog van Rome en geniet nog maar wat van het goede weer want hier zullen jullie de paraplu wak moeten bovenhalen. Goede reis terug.

Trees en Luc 2017-09-06 09:13:18

Hopelijk hebben jullie een pull en een regenjas bijgehouden. Kom veilig thuis

Claude 2017-09-06 09:44:41

Beste Ludo en Guy, Geweldig hoe jullie deze fietstocht hebben beleefd en volbracht. Dank voor het verslag. Het diep tevreden gevoel dat het leven goed is zal je na Santiago ook nu na Rome hopelijk nog lang bijblijven. Met veel respect een warme groet uit Noordwijkerhout van Els en Wim.

Els en Wim 2017-09-06 12:22:55

Vooral genieten nu! Na zo'n prestatie hebben jullie dat wel verdiend.

Fredy 2017-09-06 12:27:03

Proficiat Opa en Vake voor jullie prestatie, en geniet nog wat van Rome. Bedankt voor de fijne verslagen en mooie foto's.

Roger en Matia 2017-09-06 12:37:57

Respect mannen meer kunnen we niet zeggen. Fantastisch team .Tot in Kermt waar we uitkijken naar nog meer verhalen en foto's