Dag 30: Mazzano Romano - Rome: 59,63km (534 hgtmtr)

Italië, Roma

Nadat we vanmorgen het eind van de wereld achter ons lieten, zijn we naar de bewoonde wereld geklommen.
Zo kwamen we meter per meter dichter bij ons einddoel. Het werd ons niet gemakkelijk gemaakt, er moesten nog heel wat hoogtemeters bij om aan die volle aflaat te geraken. We hebben ons niet laten kennen en ze èèn voor èèn afgehaspelt.
Ons einddoel het Sint Pietersplein in Vatikaanstad bereikten we om 13u na juist 2100km en 28 fietsdagen.
Het was een rit over wegen zoals de vorige dagen. Behalve tussen km42 en km56, daar was nog een fietspad langs de Tiber, een verademing ten opzichte van het voorgaande dagen.
De laatste kilometers door de stad waren gevaarlijk, daarvoor moest je 8 ogen gebruiken ipv 2. Je zou je ogen moeten kunnen draaien zoals een kameleon. Uitkijken en voorzichtig zijn was de boodschap.
We zijn er geraakt, zonder valpartijen, lekke banden, grote of kleine ongemakken. Enkel een hele resem muggenbeten.
We zijn dus zeer tevreden en dankbaar dat we dit gekund en mogen doen hebben.
Een heel klein beetje fier zijn wel dus wel. Al voel ik nu wel dat er toch wel wat vermoeidheid aan te pas komt. (Adrenaline die weg valt?)
De aankomst op het Sint Pietersplein is dan ook lichtjes emotioneel, maar toch van een heel andere orde dan de aankomst in Santiago de Compstela.
We verblijven de volgende dagen in Casa Santa Sofia bij de nonnetjes. Waarvoor dank Bart omdat je dit voor ons geboekt hebt, ook voor alle nuttige info.
Nu gaan we de dagen die resten besteden aan het bezoeken van de heilige stad en het inleveren van onze fietsen voor transport naar Limburg.
Ook aan alle volgers dank voor de steun en fijne reacties. Het was helaas niet mogelijk om op de reacties te reageren. Dan waren we nog een hele tijd onderweg.
Ook al een wandeling gemaakt en het Colostrum en omgeving bezocht.

Groeten Guy & Ludo.

Gasten , knappe prestatie . hoed af . respect geniet nog van Rome.

Patrick & Simonne 2017-09-04 19:58:10

Buona sera Ludo en Guy Jullie mogen heel terecht emotioneel fier zijn op jullie prestaties. Een krachttoer. Jullie hebben goede engelbewaarders gehad. Bid voor hen... Geniet nog van de oude Stad. Arrivederci Theo

Theo van Tongerlo 2017-09-04 20:07:23

Proficiat!! Supergoed gedaan. En nu bezichtigen waar ik alle dagen over vertel!!

Nathalie 2017-09-04 20:10:20

Een welverdiende proficiat voor deze moedige fietsers. Ik heb het in 2001 op 11 dagen gedaan voor 1800km maar zonder mij te moeten bekommeren om eten, drinken en vooral slaapgelegenheden te moeten zoeken en/of boeken. Ik zou het NIET KUNNEN met alles zelf te moeten regelen . Jullie mogen echt waar terugblikken op een echt geslaagde pelgrimstocht. Goede thuiskomst gewenst en geniet ondertussen maar van de mooie stad en zijn gebouwen. Muntstukje niet vergeten in de TREVI fontein te gooien samen met een wens.

Roland 2017-09-04 20:35:29

Giy & ludo. Van harte proficiat! En ge moet niet te bescheiden zijn. Jullie hebben alle reden om fier te zijn op die prestatie. Geniet nog van Jullie verblijf in rome. Een goede terugkomst en tot binnenkort. Eddy

Eddy (Antwerpen) 2017-09-04 20:56:52

Super goed gedaan. Geniet nu maar van Rome. Bedankt voor de zeer mooie foto's en de reis verslagen van jullie pelgrimstocht. Tot binnenkort in Limburg. Groetjes

Ingrid en Ivo 2017-09-04 21:00:47

Een heel dikke proficiat. Geniet nog van Rome. En jullie vrouwen en kinderen en kleinkinderen niet verpletteren hé als jullie thuiskomen. Goede reis terug en tot binnenkort.

Trees en Luc 2017-09-04 21:15:53

Guy en Ludo een dikke proficiat voor jullie prestatie Ik heb er nooit aan getwijfeld dat jullie het niet zouden halen daarvoor zijn jullie te gedreven mannen nogmaal een dikke dikke proficiat veel grtjes van ons beiden

Edgard en Marie-Louise 2017-09-04 21:54:56

Complimenti pellegrini !!! Jullie mogen terecht heel fier zijn. Een dikke ijscoupe verdiend allebei ;). Fijn dat we hebben kunnen volgen via de dagelijkse verslagen en foto's. Geniet nog van jullie verblijf in Rome en een goede terugreis.

Vera & Peter 2017-09-04 22:13:20

Ludo, Guy, Jullie hebben het gehaald !!! Een dikke proficiat voor deze geweldige prestatie. Ik heb jullie reisverslagen iedere avond gelezen en kon zo jullie ritten vanuit mijn luie zetel meebeleven ;-)

Rita K. 2017-09-04 22:15:23

Guy en Ludo , Een dikke proficiat voor jullie super prestatie en geniet er nog maar extra van ,van deze dagen in Rome . Het was mooi om jullie zo te kunnen volgen via het internet , elke dag keek ik er naar uit om het verslag te lezen en om te zien hoe het traject vorderde . Nogmaals proficiat !!!

Rudi en Jenny 2017-09-04 22:36:33

Prachtige prestatie. Nooit getwijfeld aan het te bereiken einddoel, maar je moet het wel nog altijd doen. En achteraf gezien, waar gaat nu de reisvoorkeur naartoe: 3/4 van de dagen in regen en wind zoals 3 jaar geleden of 3/4 van de dagen in de blakende zon? Of is het niet zomaar te vergelijken? Nu nog een paar dagen Rome verkennen en misschien al plannen maken voor de volgende pelgrimstocht naar Banneux, Kevelaer, Heppeneert, ... ? Laat me weten als het besluit er is, dan ga ik mee!

Tjeu 2017-09-04 22:48:13

Uitzonderlijke prestatie, mannen. Een dikke proficiat en ......hoed af. Geniet met volle teugen van deze mooie stad. Bedankt voor de dagelijkse verslagen en veelzeggende foto's. Het was de moeite waard om te volgen.

Eric V. 2017-09-04 23:14:57

Dikke proficiat voor dit titanenwerk, geniet van Rome,de terugreis,het thuiskomen en de vele mooie herinneringen die ze jullie niet meer kunnen afpakken.

Christine 2017-09-04 23:29:33

Slechts één woord : SCHITTEREND !!!

Claude 2017-09-05 10:10:27

Het is je gelukt !!!!!!!!!! Een top prestatie Van harte proficiat

Ria en Guido 2017-09-05 11:43:12

Dikke proficiat voor jullie prestatie. Bedankt, het was fijn jullie te kunnen volgen met je reisverslagen en mooie foto's. Geniet van Rome en .....tot in Kermt. André en Nelly.

André en Nelly uit Kermt. 2017-09-05 14:38:49

Dat kerkpleintje in Kermt ... de (dat) grot(je) in Wiemismeer ... en dan fietsen naar ... Rome ... ! ! ! " P R O F I C I A T " Genieten ... en een goede thuiskomst...

Willy & Mieke 2017-09-05 15:02:52

Wij hebben jullie verhalen van de eerste tot de laatste dag gevolgd met mooie foto ' s van de streek . Dit verdiend een SUPER dikke pluim mannen ! Geniet er nog van en een warme ontvangst bij jullie thuiskomst ! Goede terugreis !!!

Lucien en Rosita 2017-09-05 22:15:46

Mooi, mooi ! Nu afkicken. Geniet nog van de dagen daar in Rome en een goede terugreis. Bedankt voor de mooie verhalen en foto's.

Rik en Wies 2017-09-05 22:41:23

Van harte gefeliciteerd met het behalen van deze reis. een TOP prestatie mannen, hele mooie foto's. de regen en wind hebben jullie doorstaan daarna ook nog de sidderende hitte. en de gevaarlijke auto wegen , alleen maar respect heb ik voor jullie., jullie kunnen zeker super trots zijn op jullie prestatie afgelopen ween . geniet nog van het mooie Rome en een goede terug vlucht en wel thuis XXX