pindat

Op weg naar Italië

Zomer Italië 15 apr 2017 - 15 dec 2017

Duitsland, Bad Bellingen

Om vier uur maakte Ballu mij wakker met zijn gemiauw. Ballu wil naar buiten. Voor hem wordt het twee dagen opgesloten zijn in de camper samen met Kiwi.
Zodra het licht wordt ga ik nog een stuk lopen met Nila. Het mooiste moment van de dag, nog niemand op straat, alleen de vogels die fluiten.
Aad is al wakker als ik terugkom. We laden de laatste spullen in de camper en sluiten onze net nieuw bewoonde chalet weer af. We zijn gewend aan het idee dat er altijd huurders in ons bed liggen, maar we komen steeds dichter bij een punt dat we toch echt ooit een huis voor onszelf willen. De vraag is alleen: waar?!
Voorlopig weer naar ons meest favoriete huis: Casa Tesori. Papa's verjaardag hebben we gisteren gevierd. We rijden liever op zondag, zonder het vrachtverkeer.
Tijdens de rit vallen mijn ogen vaak dicht. De zon warmt de camper op door de grote voorruit. Kiwi houdt me wel wakker met zijn aanhoudend gemiauw. Om half vijf komen we in Bad Bellingen aan. Aad rekent het precies zo uit dat we na een korte siësta, zo aan kunnen schuiven in het populaire schnitzel restaurant. Het zit altijd vol en we moeten een kleine vierpersoonstafel delen met een Duits koppel. Met beperkt Duits komt er een gesprekje op gang. Nog even met Nila wandelen in het park van het badhuis en dan vroeg naar bed.