Dag 2 in Firenze

Italië, Florence

Beste reisgenoten en mede geïnteresseerden,
Vandaag was het een vermoeiende dag. We bezochten 3 musea en 2 kerken. We begonnen de dag letterlijk met een flitsend bezoek aan de kapel van de di medici. Al was niet elke Italiaan hierdoor gecharmeerd. Hierna bezochten we het mooiste monument van firenze. Hier gold voor een keer de regel dat het uiterlijk belangrijker is dan het innerlijk. De kleurrijke buitenkant sprak ons namelijk meer aan dan de sobere binnenkant. Vervolgens bezochten we een museum waar we in aanraking kwamen met iets te veel beelden. Michelangelo heeft er blijkbaar heel veel gemaakt. Het mooiste dat hij gemaakt heeft was toch wel de David die we langs voor en langs achter in volle glorie konden bewonderen. Na deze vermoeiende voormiddag kregen we een welverdiende lange pauze. Iedereen genoot dan ook van het stralende weer. Om 16u spraken we opnieuw af om het laatste museum van de dag te bezoeken. Hier klonken de sssst geluiden luider dan de uitleg die we kregen. Na een lange maar vermoeiende dag kropen we voldaan in ons bedje.