pindat

Berggeit

Nieuw Zeeland 01 mrt 2017 - 28 apr 2017

Nieuw-Zeeland, Banks peninsula

Ik heb mijzelf nooit in het rijtje van mensen met hoogtevrees gezet. Maar terwijl Edwin en Woud gezellig doen op de steen naast mij knijp ik hem toch wel een beetje. De tocht hier naartoe was al avontuurlijk. Hoewel.. alleen de laatste 10 meter. Klauterend over rotsen ging ik braaf achter mijn wederhelft aan. Zo trots als een pauw zat hij ineens op een rots. 'Zo. Mooi plekje dacht ik.' Jaja.. mooi plekje denk ik. En ik doe mijn best om niet om te vallen van bangeritus. Rechts is het mooi. Links is het mooi. Rechtuit kijk ik niet. Te stijl en teveel niks. Brrrr.

Na een avondje sterren kijken en iets teveel lekkere wijn drinken stappen we deze ochtend vol goede moed naar onze laatste wandeling in Nieuw Zeeland. De Ridge walk. Oftwel de rode wandeling vanaf de camping. Er staat 2,5 uur voor. Er is prachtig weer voorspelt. We gaan ervoor! De eerste paar honderd meter zijn omhoog. Zeg maar gerust zo-stijl-als-je-trap-omhoog. Maar dan zonder treden. De kuiten worden gestretcht. De voeten krijgen een inwendige massage. There we go! Pittig dat het is! En mooi!! Na een half uurtje buffelen wordt het even iets vlakker. Even kunnen de benen iets ontspannen. Maar niet lang hoor. Na 1,5 uur zijn we aan het einde gekomen. De zon zorgt ervoor dat we ver kunnen kijken. Adembenemend. Wat mij betreft de mooiste wandeling. Mooier dan de key Summit in de Milford Sound. Want hier heb je nagenoeg elke stap een mooi vergezicht. Na wat oerkreten van de mannen op het eindpunt keren we terug. De zon in het gezicht. De berg in de rug. Een onvergetelijk einde van een prachtige reis. 'T is goud zo!

in top conditie komen jullie terug man/vrouw/mannetje! Leuk leuk Zuidlaren is een pullenschil voor jullie.