Dettelbach

Duitsland, Dettelbach

Vanmorgen op tijd vertrokken en 318 km gereden via Regensburg, Nurnberg (A3) afslag Kitzingen naar Dettelbach. De navigatie wilde ons via het veerpontje naar de overkant van de Main laten gaan, maar het zag er allemaal niet zo degelijk uit. Bovendien met de camper op eigen risico. Dus zijn we via een omweg bij het mooie stadje gekomen. Het historisch centrum ligt in de ban van de parochiekerk, het marktplein en het stadhuis. Hier stichtten Frankische kolonisten een koninklijk hof in de 8e eeuw na Chr. De Dettelbacher wijn is ook bekend vanwege kleine wijnboeren met tal van eigen smaken met kleine, maar subtiele verchillen. Wij hebben vanmiddag nog door het stadje gewandeld.

hier hebben wij overnacht in Akzent hotel am Bach. Mooi oud centrum, als het donker is erg mooi met de straatverlichting en lekkere restaurantjes.

Leni Zeeman 2019-04-02 15:55:35

Jullie hebben de vaart er wel in nu.Verlangen naar het oude trouwe Nederland?Nog steeds mooie dingen te zien.

Paula Overkamp 2019-04-02 16:03:17

Wij zaten hier aantal jaar geleden in een motel op doorreis naar Kroatie toevallig haha..

Emile en Yvonne 2019-04-02 16:44:18

👍

challenger.on.tour 2019-04-02 17:08:24

mooi plekje dettelbach wij hebben er al een paar gestaan je kan er mooi fietsen