Gevaar voor eigen leven

Costa Rica, Tamarindo

We genieten deze ochtend nog even aan het privé zwembad bij de villa van de Franstalige Belgische familie. Dit “nederig stulpje” staat overigens te koop voor 1.250.000 Amerikaanse dollar. Iemand geïnteresseerd ?

🦎 Inmiddels zijn de leguanen niet meer zo schuw en krijgen ze steeds meer vertrouwen om dichterbij te komen, zeker nu we ons veroberen aan de vers gesneden ananas.
Jorn besluit een lekker stukje af te geven aan “papa leguaan”, wat te zien is aan zijn stekels op de rug.
Met uitgestrekte hand houdt hij het stukje ananas vast. Vertwijfeld kijkt “papa” om zich heen totdat hij alle moed heeft verzameld om toe te happen. Het beest is razend snel en neemt naast het stukje ananas 2 vingers van Jorn mee: AUW !!!
Snel onder de kraan het bloed eruit duwen, gelukkig zitten de vingers er nog aan 🤭

🕰 Om 12uur plaatselijke tijd zitten we klaar voor de voetbalwedstrijd Basel-PSV (het is in Nederland dan 8 uur later). Als AJAX fans vinden we het resultaat van de wedstrijd toch teleurstellend en jammer voor het Nederlands voetbal.
De Costaricanen zijn overigens verzot op voetbal. In elk dorp ligt wel een voetbalveld en zie je mensen voetballen.
Zij kennen het Nederlands voetbal erg goed want volgens een plaatselijke kenner hebben “wij” het totaalvoetbal uitgevonden met van Basten, Gullit en Rijkaard ...

Na afloop besluiten we om nog even naar een ander strand te gaan dan gisteren (Playa Tamarindo).
⚽️ Al snel spotten de jongens 2 goaltjes op het strand dit wordt onze “lig-plek”.
Een paar dagen geleden hebben ze een bal gekocht van hun vakantiegeld, deze komt nu goed van pas. (thanks opa’s en oma).
Tamarindo is een toeristisch plaatsje met veel souvenirwinkeltjes. Er hangt een relaxte sfeer. Weinig Nederlanders wel veel breed gespierde American guys 🤩.

Terug naar huis stoppen we bij een mega supermarkt. We slaan ons eten in om “thuis” klaar te maken. Je zou verwachten dat de prijzen in de supermarkt lager liggen dan bij ons in Nederland maar niets is minder waar. Ze hanteren hier Europese prijzen of zelfs meer.
Om een voorbeeld te noemen, voor een literpak aardbeien yoghurt betaal je 1950 Colon.

💰De Costaricaanse munt is de Colon.
1 EUR is 650 Colon.

Oh,oh, jorn. Wat heb jij met wilde beesten.