Gaat dat ding niet harder !!!

Costa Rica, Dulce Nombre de Jesús

Goede morgen Costa Rica ☀️☀️☀️

Met een stralend zonnetje dat schijnt op ons gezicht worden we wakker.

Gisteravond, in het donker, konden we niet goed zien, hoe sfeervol guesthouse Lima is met een oergezellige binnentuin waar veel voilaires met vogels en aquariums met vissen staan. In het midden ligt een vijver met schildpadden en koikarpers. Jarno heeft zijn fototoestel al snel vol geschoten met dierenkiekjes 📷.
Want eerlijk is eerlijk hij is toch wel de beste “spotter” onder ons.

We worden getrakteerd op een ontbijt met vers fruit, fruitcocktail en stokbrood met boter en jam.

We schenken de gastvrouw een heerlijk potje oer Hollandse appelstroop. Deze was eigenlijk bedoeld voor Ramon en Floritta (kennissen en Judith en Ronald) waar we 1 nacht mogen logeren halverwege onze reis door Costa Rica maar tijdens de vlucht is het potje appelstroop “ontploft” en zitten er flinke deuken in.
De gastvrouw was superblij. Ze rende naar haar man in de keuken om te proeven en kwam in extase terug: ze gaat er empanada’s van maken. 😂

Wij zouden geen Hollanders zijn als we er niet bij uit houden dat we deze over 3 weken wel willen proeven. De laatste overnachting slapen we namenlijk weer hier.

We vervolgen onze reis naar La Pavona.

De route reist langs mooie vergezichten dwars door de natuur.
🐌 Het geduld van Jorn raakt snel op: “Gaat dit ding niet harder”....
Eigenlijk snap ik het wel een beetje, 60km per uur op de snelweg is natuurlijk voor de gemiddelde Europeaan een slakkentempo. We moeten nog even onthaasten zullen we maar zeggen....

La Pavona is het haventje waar we op de boot stappen naar Torteguero.
🚤 Met de boot varen we door de forest. Onderweg zien we 2 leguanen hoog in een boom luieren op een tak. Diverse vogels vliegen de boot voorbij.
Na een dik uur meren we aan in Tortuguero. Dit is niet meer dan een dorpje met een supermarkt, restaurantjes, souvenierwinkels en een aantal slaap gelegenheden.
Het duurt daarom ook niet lang voordat we ons adventure guesthouse gevonden hebben.

We eten nog wat en gaan vanavond op tijd naar bed, morgen moeten we om 6u vertrekken voor de kajaktour naar het National park.

Jarno kan nog altijd in de leer bij een echte vogelspotter 😜

Karlo 2019-07-22 08:44:06

Wat ontzettend leuk om jullie verhalen te lezen! Heel veel plezier samen en geniet van al het moois wat jullie tegen komen! Wij genieten hier met jullie mee....

Bart en Nancy 2019-07-22 09:01:50

Hoe is het mogelijk, daar lekker warm en hier wordt het snik heet, tot 40 gr wordt voor donderdag voorspeld. Genieten maar.

toos en joos 2019-07-22 09:19:38

Veel vakantie plezier in costarika en wij kunnen ervan meegenieten en dat is mooi groetjes uit het tropisch oostrum