Independance day

Indonesië, Tangerang

Vandaag vieren de Indonesiërs onafhankelijkheidsdag. Indonesië is bijna 300 jaar een Nederlandse kolonie geweest. Koningin Juliana besloot dat Indonesië vanaf 1945 formeel onafhankelijk is. Dit wordt jaarlijks gevierd op 17 Augustus.
Overal hangen vlaggen en organiseert men parades. In Jakarta heeft de president een rondtoer.
We hebben besloten hier, ondanks dat we het graag zouden willen, niet naar toe gaan. Het is 30 km van het vliegveld af. Het zou erg vervelend zijn als we in een file belanden en daardoor onze vlucht missen.
In plaats daarvan gaan we op zoek naar een shoppingmall om het laatste vakantiegeld op te maken.
We moeten nog een poging wagen om met stokjes te eten, delen high fives uit aan de plaatselijke kids en nemen nog even een kijkje in het dagelijks leven van de Indonesische bevolking.
Een rondreis om nooit meer te vergeten...

✈️ Dit is onze laatste dag. Zaterdagochtend landen we in Düsseldorf.

Ha genieters! Wat een mooie verhalen en foto's. Hebben we van genoten, alsof we er een beetje bij waren. Een goede reis! Liefs van ons allen, Peet