Op weg met de trein

Indonesië, Malang

Vanochtend vroeg uit de veren!
Om klokslag 6.00u staat onze taxichauffeur op het afgesproken tijdstip bij ons hotel om ons op te pikken. Dat is best een knappe prestatie gezien de drukte op de weg.

We arriveren ruim op tijd op het station en nemen nog even de tijd om een “Luikse wafel” met een sterke bak koffie naar binnen te werken. Ons ontbijt van vanochtend....

🚃 De trein vertrekt exact om 7.45u.

Het belooft een leuke rit te worden.
We hebben ons inderdaad geen moment verveeld tijdens deze 8 uur durende rit in de boemeltrein.
Er is van alles te zien onderweg, prachtige vergezichten, gekleurde huisjes in alle soorten en maten, rijstvelden waar de Javanen druk bezig zijn met het oogsten van rijst en mensen die in beweging zijn zoals elke dag.

Boekje lezen en af en toe een tukkie doen, waar wij absoluut geen moeite mee hebben 😉, in de meest onmogelijke posities (Zie foto Jorn).

🚽 Helaas is het me niet gelukt het openbaar toilet van de trein te ontwijken. Je moest eens weten hoe moeilijk het voor ons Europese vrouwen is om te mikken in een gat in de vloer al staande op een verhoging tijdens het rijden van de trein….

Na aankomst in Malang nemen we de taxi naar ons geboekte Harris hotel.
Yes met waterglijbaan !!! Na het eten duiken de kids nog even het water in.
Vannacht moeten we om 00.30u op. Voor de excursie naar de Bromo vulkaan.

🕌 O ja, Jarno is nog steeds niet van zijn fascinatie voor moskeeën af. 'De krolse kat in de toren' blijft hem intrigeren en die krijst/zingt héééél vaak.

Volgende keer misschien een plasgootje meenemen, zus?! Jarno, zeg maar tegen MeesKees dat hij z’n mond moet houden.