Dag twee

Frankrijk, Bage la ville-Lesparrou

Hallo Luitjes,dag twee begint in mineur. Het regent, en een blik op de weerkaarten leert mij dat het eerste uur niet droog gaat worden. Regenpak aan en wijle weg. Een anderhalf uurtje later iets onder Lyon kan het regenpak terug in de koffer. Ik heb al vlug in de gaten dat het langs de binnenbanen niet erg opschiet. Ik besluit in Valence de snelweg te nemen voor een paar honderd kilometer. In Nimes verlaat ik die weer, vanaf hier rijd ik ook in t-shirt en short verder. Hier begint eigenlijk het doel van mijn reis, van de Middelandse zee, door de Pyreneeën naar de Atlantische oceaan. Te laat aan zonnecrème gedacht en nu zijn mijn armen verbrand. Mijn gps heeft mij ook goed liggen gehad. Hij had mijn slaapplaats 110 kilometer te vroeg gezet. Daardoor was ik pas op kwart voor acht ter plaatse. Vanaf morgen vijf dagen in de bergen. Vandaag 650 kilometer. Tot morgen.

Tof dat het daar dan wat warmer aan het worden is. Hier heeft het de ganse dag grijs geweest. Wel ook een graad of 22, maar zonder zon is dat niet zo tof he.