Wat een bijzondere kerst!

Thailand, Chiang Mai

Ondertussen zitten we in Chiang Mai. We zijn hier zaterdag aangekomen met Thai Air en het was maar een uurtje vliegen. Met een Airbus330 en in dat uurtje ook echt full service😀. Ze liepen echt hun poten uit hun lijf om in dat uurtje iedereen van een heerlijke wrap en drinken te voorzien. Is dus geen low cost in de zin van Easyjet😉. We zitten in een prachtig hotel midden in de stad waar het heel gezellig is. Om de hoek de nightmarket met heleboel kraampjes en een geweldige foodcourt! Absoluut heerlijk eten voor...zeg maar...errug weinig😊. Gelukkig is het in deze stad een stuk rustiger dan in Bangkok want dat vond ik dus echt krankzinnig daar! Vanmorgen zijn we op excursie gegaan met een busje de bergen in waar een olifanten spa zit. Nu zitten er hier een heleboel van die camps, maar we wilden alleen naar een camp waar de olifanten niet met kettingen lopen en waar ze ook niet de mensen erop laten rijden. En die hebben we gevonden! Wat een geweldige omgeving hebben ze tot hun beschikking👍 Er lopen 5 grote en een kleintje van 2 jaar rond die naar je toe komen en de meegenomen bakken met bamboe, fruit en bladeren kwamen halen. We konden ze voeren, aaien foto's maken. Het was een gezellige boel! Na de lunch zijn we met zn allen en de dieren een modderpoel in gegaan en hebben we ze (en onszelf) een modderscrub gegeven.....goed voor je huidje hoor😂. Om de hele handel weer schoon te wassen zijn we naar een riviertje gelopen met de olifanten en werd het een groot waterfestijn. Super leuk geweest maar echt schoon zijn we er niet van geworden haha. Ach éénmaal terug in het hotel is alles best goed gekomen hoor! Het was vanavond erg druk op straat maar wel heel gezellig. Lekker langs de vele kraampjes gestruind en tussen de bedrijven door een heerlijke maaltijd genuttigd met een fruitshake....mjammie😋
Al met al een bijzondere kerstdag geweest😊

WoW, wat een gave ervaring, wat een lieve foto met die slurf van die olifant om je heen😍 Fijne tweede kerstdag nog, met die eerste zit het wel goed😂 Mooie foto's weer en mooi verslag,😘😘😘