pindat

Kookworkshop in Ubud

Bali 14 apr 2017 - 29 apr 2017

Indonesië, Bali Ubud

Vandaag weer vroeg eruit en ontbeten onder de grote rieten kap van het restaurant tussen de rijstvelden. Op de achtergrond horen we groepen eenden die een voor een achter elkaar aan, al kwakend, door de rijstvelden banjeren. Af en toe schiet er een blauw vogeltje met oranje snavel voorbij, de ijsvogel.
De dag is warm en zonnig en om 8.15 uur worden we opgehaald door een chauffeur van Paon Bali Cooking. Die brengt ons naar de lokale markt, waar 5 andere nederlanders en 3 Australiërs op ons wachten. We vormen deze ochtend een van de twee kookgroepjes van 10. Samen met een kookinstructrice gaan we de markt op. De vroege markt is een drukte van belang en er komen Balinezen tussendoor gelopen waar het wel lijkt of ze hun hele kraam op hun hoofd meedragen en dan een plaatsje op de markt zoeken. We stoppen bij allerlei standjes en krijgen uitleg over lokaal fruit, groente, kruiden en specerijen. Ook mogen we de nodige dingen proeven.
Na dit alles gaan we in busjes naar Laplapan village in Ubud waar we worden opgewacht door de lady in charge, Puspa. Bij de huistempel krijgen we een welkomsdrankje, crushed ice met limoen. In de keuken hoorde we dat we maar liefst 7 gerechten gingen klaarmaken. Gado Gado..tonijn in bananenblad..sateh Ajam...tempeh..kip met aardappel...champignon soep en een basissaus waarvan ik de naam niet meer weet😂. Zo hebben we met z'n allen heerlijke gerechten inelkaar geflanst 😁 na afloop kregen we ook de recepten mee zodat we het thuis ook nog eens kunnen maken...ehhh proberen te maken😂.
Vanmiddag nog even lekker het zwembad in gedoken en nu zijn we net klaar met eten. Zo nog even voor de laatste keer genieten in ons buitenbadkuip haha.....en dan morgen weer terug naar ons stekkie in Sanur....

Vrijwillig proefkonijn. 🐰

Colette 2017-04-24 14:45:30

Jahoor ik voel een trioavond aankomen met heerlijk indonesies eten op tafel van kokkies Michael en Shirley 😜😜🤓😘