Barong dans en Ubud

Indonesië, Bali Ubud

Vandaag voor de laatste keer met onze gids Sri op pad.
In de ochtend staat een bezoek aan de Barong dansvoorstelling in Batibulan op het programma. Deze dans is de heiligste Barong voor de balinees, speelt de eeuwige strijd tussen goed en kwaad en is zuiver mythologisch. Met Sri konden we zelfs ook alles achter de schermen bekijken; van de dansers in de make-up tot aan de gebruikte attributen en maskers. En we zaten ook nog eens op de eerste rij. Het was een mooie show die begeleid werd door een gamelan orkest.
Na ruim een uur ging het verder naar Ubud. Hier maakte we de Campuhan Ridge wandeling, langs de Pura Gunung Lebah tempel en tropische jungle. De weg ging steeds verder omhoog en we hadden prachtige vergezichten op een dal met kleine dorpjes en palmbossen. En dit uitzicht had ook een jong balinees bruidspaar, beide helemaal in het zwart gekleed, samen met een fotocrew uitgekozen voor een trouwreportage. Ook stonden langs het pad allemaal stalletjes van kunstenaren, iets waar Ubud erg bekend om is. Het was wel weer een hele warme dag hoor.. eigenlijk te warm voor een wandeling maar ja t'is hier altijd te warm voor een wandeling 😂😂
Na een stop bij een kleine lokale warung voor een kop koffie vervolgden we onze weg en kwamen we uit in de rijstvelden. Hier werden we opgewacht door onze chauffeur Budi. Die bracht ons naar het resort in Ubud waar we 2 nachten blijven omdat we morgen een Kookworkshop gaan doen. Het Sapulidi Spa Resort is prachtig gelegen tussen de rijstvelden aan de buitenkant van Ubud. Het ligt in een tropische tuin, onze bungalow aan een meertje en we hebben een groot hemelbed met klamboe. De badkamer met douche en badkuip, de wastafel en wc is buiten gewoon in de openlucht. Dus dat wordt lekker 2 dagen ontspannen hier.

leed weer met plezier alles hoor jullie moeten een boek maken van al wat jullie al zo doen en meemaken van alle reizen,is top veel plezier verder lieve gr,jannie x