Terug in Kaapstad

Zuid-Afrika, Cape Town

T'is nu 21.00 en ik heb het gevoel alsof ik er al 24 uur op heb zitten pfff. Vanmorgen wakker geworden in de hitte...wat was het al warm om 7.00 zeg!!! Na buiten op het terras ontbeten te hebben gingen we er maar weer eens vandoor. We zouden de kinderen onderweg richting Simons Town ergens tegen komen maar helaas ging dat feest niet door😒. Ik kreeg te horen dat Jim heel erg ziek was geworden gisteravond en de hele nacht geen oog had dicht gedaan en meer boven de wc had gehangen. Tsja daar word ik dan weer niet zo vrolijk van...maar dat kan gebeuren natuurlijk. Hij kon gelukkig in ons appartement terecht waar we later vandaag in zouden checken, dus werd hij daar meteen afgezet door Jan en Danique. Hopelijk knapt hij snel weer op want het zou erg jammer zijn als hij de laatste dagen hier zo moet doorbrengen. Wij zijn doorgereden naar Boulders beach om daar de pinguïns een bezoekje te brengen. Zoals ik al eerder had gelezen was het erg toeristisch maar gelukkig was het prima te doen en niet heel erg druk. Leuk stukje strand waar de gabbertjes rond hupten....blijft een grappig gezicht die beestjes te zien. Op de route lag ook een bezoek aan Kaap de goede hoop in het Table mountain National Parc. Eerst maar even helemaal omhoog gegaan bij de vuurtoren. Ik zag al heel veel mensen met een trap, met heeeeeeel veeeeeel treden omhoog klimmen....ja dacht het dus niet hè!!!! Gelukkig was er ook een kabelbaan en deze optie stond mij toch beter aan😂😂 toen we boven aankwamen stond er natuurlijk een achterlijk harde wind...maar Michael wilde toch even z'n fotootjes maken natuurlijk!
Weer gauw met de kabelbaan naar beneden....mij te koud!!

Ik dacht wel klaar te zijn met die wind...mooi niet....gewoon een storm hè bij Kaap de goede hoop! Moest het bord waar op stond dat het daar de meest zuid westelijke punt van de aarde was, zo goed vasthouden want werd compleet weggeblazen daar pffff!!! Maar even leuk voor de foto en ik kan zeggen dat ik er geweest ben😜

De bedoeling was om via Chapmans peak drive terug te rijden naar Kaapstad maar miste natuurlijk de afslag en het was al laat ook dus hebben we die maar overgeslagen. Gauw naar het appartement toe om te zien hoe het met Jim ging. Was nog niet top maar ik heb hem lekker vertroeteld met een kippesoepie en paracetamol hahaha

De laatste dagen gaan in en die zullen we hier in Kaapstad doorbrengen. We hebben wel dingen die we willen gaan doen maar sommige zijn wel weersafhankelijk....per dag maar even bekijken wat het brengt......