Knorhoek Wine Estate

Zuid-Afrika, Western Cape Stellenbosch

Wat een lange dag vandaag! Gereden over, de meest bekende route..... R62!!
Door de bergen, door kleine dorpjes, kortom een zeer panoramische route.... zo leuk om te rijden en het verveeld voor geen moment👍. Zo kwamen we uiteraard ook langs de befaamde Ronnies Sex shop... een gezellige koffietent in de middle of nowhere... Ronnie heeft ooit besloten het woord "sex" voor de shop te zetten want dat zou namelijk veeeeel meer nieuwsgierige bezoekers trekken😂. Volgens mij was dit een briljant idee want het was razend druk daar toen wij aankwamen! Binnen is de bar en plafond geheel behangen met BH's en T-shirts ... super grappig!
Heerlijk bakkie gedronken buiten in de brandende zon. (Voel het wel nu😬)
Na wat uren te hebben gereden kwamen we in de wijnstreek terecht. Goh laten we maar iets gaan eten en daar dan maar een lekker wijntje bij drinken... zijn er nou toch nietwaar?☺️
Bij Nuy eraf gegaan en boven op een heuvel stond een prachtige wijnboerderij met een top uitzicht! Heerlijk Afrikaans sauvignon blanc genomen (eentje hoor!!) wel jammer want voor dit geld ... maar liefst 1,90 per glas... kan je best een poosje blijven zitten😂😂..met een grote plank tapas erbij....mmmm lekkerrrrrr
Meteen maar paar flessen meegenomen hahaha.
Rond vijf uur kwamen we aan in ons guesthouse ... ook in de middle of nowhere tussen de wijngaarden...even een beetje rust. Schitterend appartement met zelfs een badkuip in de slaapkamer... geheel in Victoriaanse stijl. Hier ga ik vanavond eens lekker van genieten...😉

hoi allemaal, vind het zo mooi heb zo respect voor jullie al die dagen reizen van hier en dan weer naar daar lijkt me ook best vermoeiend,maar wat jullie allemaal zien en de foto's die jullie maken vind het prachtig kleine beetje mee beleven wat ik nooit mee zal maken maar dat de buiten ,jullie werken er hard voor , en heerlijk kids met jullie bij elkaar mooie ken gewoon niet ,geniet nog nu je er ben en geef de kids een knuffel van me ze zitten nog steeds in me hart xxx

jannie 2016-11-19 20:05:01

Hoi Jannie... Deze reis is zo onbeschrijflijk mooi!! We genieten er ook iedere seconde van! Leuk om te lezen dat je zo meegeniet!! De kids zijn nu kamperen maar zie ze morgen weer. Ik zal ze een dikke knuffel geven xxx

mike-en-shirs.reisdagboek 2016-11-19 20:37:29

Super leuk Shir om dit steeds te lezen, Jan van mij is daar toen ook geweest die ging met de motor al die plaatsen langs dus zo leuk om nu weer die plekken te zien. Geniet ervan het ziet er echt zo mooi uit! 💋💋