Aankomst Irkutsk

Rusland, Irkoetsk

Tijdens ons laatste dagje in de trein werd het uitzicht steeds mooier. We konden nu ook makkelijker de befaamde bocht foto's maken (in een bocht uit het raam hangen om de voorkant van de trein te fotograferen). 'S avonds kwamen we aan in Irkutsk. We hadden ons hostel al geboekt maar helaas waren we vergeten op te slaan hoe we daar kwamen vanaf het station. Heel toevallig zagen we nog een bagpacker, hij had gelukkig wel internet op zijn telefoon. Al snel hadden we het adres gevonden en binnen 10 min waren we bij ons hostel. Het zag er allemaal weer prima uit! Ongeveer bij binnenkomst hadden we onze wifi al aangezet aangezien we de afgelopen dagen een beetje afgesloten waren van de wereld ;). Nadat ik geskyped had met Rick ben ik uit uitgebreid gaan douchen. Eindelijk weer mijn haar wassen! Wat een heerlijk gevoel. Ondertussen was het al een uur of 1 's nachts dus we wilden lekker gaan slapen. Toen ik nog even naar de gemeenschappelijke ruimte liepen zaten daar allerlei mensen bij elkaar. Om een lang verhaal kort te maken: binnen de kortste keren hadden ze mij overgehaald om erbij te komen zitten en zaten we aan de vodka. Tes was al gaan slapen en om een uurtje of drie hield ik het ook voor gezien.
De volgende ochtend was ik echt gebroken. Er lagen drie snurkende kerels bij ons op de kamer dus we hadden hier nog slechter geslapen dan in de trein. Eerlijk gezegd hadden we ook totaal geen zin om weer een stad te bekijken dus zijn we de hele dag bezig geweest met dingen uitzoeken voor lake Baikal, Mongolië en China. Haha niet echt een heel boeiend dagje dus...