Dat was het dan...

Oeganda, Soroti

Aan alles komt een einde. Zo ook aan ons avontuur in Amecet. Gisteren hebben we afscheid genomen van de kinderen en de staff. Vanmorgen vroeg zijn we naar Entebbe gereden, waar we onze laatste nacht verblijven. Morgen hopen we nog een dagje leuke dingen te doen voordat we Afrika echt gaan verlaten!

In Amecet is er nog veel gebeurd de laatste week. Micheal heeft infectie, en we hopen dat dit snel over zal gaan. Het is lastig om te zien dat hij zo weinig kan. Naar de wc kan hij ook niet zelf, en dit voor de komende 7 weken! Dan mogen de pinnen eruit.
De moeder van Elvy is uit de gevangenis, maar moet als 'straf' nu elke dag van 9 tot 3 naar Amecet komen om voor haar kind te zorgen. De eerste dag kwam ze om kwart over 3 pas aan. De volgende dag kwam ze gelukkig wel op tijd. Toen ze Elvy in haar armen kreeg werd haar gezichtsuitdrukking zachter en vriendelijker. Na een stroef begin zag het er na een tijdje heel leuk en natuurlijk uit. We hopen dat ze zal beseffen dat haar kind bijzonder is, en dat ze van haar zal gaan houden en kan/wil gaan opvoeden. Met maliamoe gaat het nog niet super maar ze is gelukkig wel opgeknapt!
Bij Jennifer is echt een wereld van verschil te zien. Misschien kun je nog eens een foto van haar terugkijken in een oudere blog en die vergelijken met de foto van deze blog. We zijn zo blij haar zo te zien! Ze zingt, lacht en speelt. Zo fijn!!!

Er is ook een nieuw meisje gebracht van een paar weken oud. Haar moeder heeft haar 4 jarige dochter vermoord en wilde ook Genevive (haar baby) vermoorden. Dit hebben mensen weten te voorkomen. Ze zit nu in de gevangenis en daarom is Genevive nu bij ons. (We hebben helaas geen foto van haar.)

We gaan het werk, de kinderen, het land en de werknemers van Amecet heel erg missen. Het was moeilijk om afscheid te nemen. Vooral van de oudere kinderen, omdat je weet dat zij ons zullen herinneren. We hebben dan wel afscheid genomen, maar het zal toch ook lastig voor hen zijn als mensen steeds komen en gaan.

Gisterenavond hebben een feestje gehad met alle mensen van YWAM Soroti. Hopelijk zien we iedereen snel weer terug!

En dan nu lekker naar huis. Daar hebben we ook best wel veel zin in;) Onze vrienden en familie weer zien, warme douche, schone wc en schone voeten!

we wensen jullie een goede terugreis naar huis en welkom thuis in Nederland

Frans en Anneke 2017-08-24 19:31:14

Een heel goede terugreis gewenst!!!

Jannelies Dolmans 2017-08-24 19:36:44

Een heel goede terugreis! Tot snel! Liefs Diana

Diana 2017-08-24 19:40:51

Een hele goede en voorspoedige terugreis naar jullie vaderland.

Jos Uijtdewillegen 2017-08-24 20:46:57

Een goede en veilige reis terug Joanne en Maarten. Het was bijzonder dat jullie d.m.v. de foto's en verhalen het thuisfront een indruk hebben gegeven van het leven daar. Deze herinneringen zullen jullie altijd bijblijven. Groetjes en tot ziens.

Wilma 2017-08-24 21:10:07

Dank voor het delen. Indrukwekkende ervaring en fijn te hebben mogen meekijken. Zo'n andere wereld dan hier. Een goed afscheid van Afrika en een voorspoedige terugreis. Sterkte met weer aarden in Nederland en het 'loslaten' van de kinderen.

Marie-Alice Storimans 2017-08-24 21:55:03

Lieve Joanne en maarten, Heel veel dank voor de mooie foto,s en verhalen gedurende jullie verblijf in Afrika ,jullie hebben mooi werk gedaan, maar hoe mooi is het ook om het te mogen doen . Ik hoop dat jullie het niet te moeilijk krijgen als jullie weer terug zijn in Nederland. Een hele goede terugreis gewenst en God,s zegen van familie Delfgou en van mij (margreet) een dikke knuffel.

Margreet Delfgou-Kuilenberg 2017-08-24 22:21:09

Hoi. Jullie kunnen terugzien op een zeer mooie en onvergetelijke ervaring. Je zult het leven in Nederland heel anders gaan bekijken. Bedankt dat we via deze blog een beetje met jullie mee mochten kijken! Goede terugreis en tot snel.

Jeanet 2017-08-25 18:21:44

Ha, Wat een ontzettend mooi project hebben jullie bezocht. Heel mooi dat jullie zo dicht bij de bevolking hebben geleefd en gewerkt.