Afscheid nemen

Tanzania, Kilimanjaro Region

Vandaag was onze laatste dag hier in Tanzania. We hebben gisterenavond een klein feestje gehouden buiten met muziek, biertjes en gin-tonic. Het was supergezellig maar dezemorgend moesten we er vroeg uit dus dat was iets minder :).

Maar we gingen met evenveel goeie moed naar het dagcentrum. De leerkrachten hadden zelf een meeting gevraagd, we hebben besproken hoe de dag gign verlopen en hun feedback gevraagd ivm onze inbreng hier. Ze waren over de ganse lijn heel positief.

Na de lessen begonnen we met onze 'mini vlaamse kermis' een aantal spelletjes in kleine groepjes met een doorschuifsysteem. Dit verliep niet zoals gepland maar niemand vond het erg, het was gewoon leuk om nog eens met de kinderen te spelen. Na de spelletjes hebben we weer ons dansje op waka waka gedaan en dan samen naar buiten waar we in een grote kring gingen staan. Yvonne (hoofdleerkracht) heeft ons nedankt en vertaald naar de kinderen wat wij nog wilden zeggen. We zijn hen enorm dankbaar voor alles wat we hier mochten doen en we gaan ze allemaal erg missen. Toen kwamen alle kinderen ons nog een dikke knuffel geven en uiteraard vloeiden er heel wat traantjes bij ons. Het afscheid viel zwaar, maar misschien komen we nog wel terug.

We hebben alle kinderen nog een aantal kadootjes gegeven. Een zakje voor elk kind gevuld met lolly's, pennen, balonnen, een foto van hen geplakt op een gekleurd hartje met achteraan al onze namen op, een muts en een sjaaltje. Ze waren ons enorm dankbaar hiervoor.

Daarna was het tijd om te vertrekken. Inpakken, douchen en om 19u vertrekken we naar de luchthaven... . Het vertrek is met een dubbel gevoel, maar ik hou er enorm mooie herinneringen aan over! Misschien kom ik hier ooit nog wel eens terug!

Jambo! Bedankt om mijn verslagen te volgen, hopelijk hebben ook jullie een beetje kunnen genieten van Tanzania.

Maaike

Zal wel een beetje emotioneel zijn ook wel heel mooie herinneringen goede terugreis

Rita 2017-04-20 13:21:39

Ik heb door jullie verslagen enorm meegeleefd en meegenoten van al jullie belevenissen. Nu gaan jullie terug naar huis met een bijzondere ervaring rijker!

Tineke 2017-04-20 13:27:09

aan jullie allemaal een daverend applaus en een veilige terugreis! xxx

Ria van tante Jeanne 2017-04-20 17:46:48

Schoon liedjes duren niet lang...spijtig genoeg! Maar dit pakken ze jullie niet meer af! Chapeau!!! En welkom thuis!!

arl 2017-04-20 20:22:50

Das weer een enorme ervaring rijker! Bijna thuis... Joepie 😁 Veilige reis allemaal! X