No more drama please!

Indonesië, Nusa Tenggara Barat

Een van de mensen die ik ontmoet heb in Sanur zit ook op gili. Een jongen uit London, zijn naam is Lewis. Ik wist dat hij naar gili zou komen dus we hadden nummers uitgewisseld in Sanur. Dinsdag ochtend kreeg ik een Appje van Lewis. Hij gaat vandaag met zijn vriend Rob mee met de booze cruise (ja dat is inderdaad wat je denkt dat het is.. Een party boot met een hele boel booze). Lewis vraagt of in zin heb om mee te gaan en na wat twijfelen besluit ik om maar gewoon te joinen.. Why not?? (Slechtste vraag om aan jezelf te stellen want daardoor zeg ik bijna nooit nee... Whaha)

Nadat Lewis mij heeft opgehaald bij mijn homestay gaan we op zoek naar zinn vriend Rob. Die slaapt bij Angel ergens in de buurt van egoïst bar... (Een van de bars op de mainstreet) we hebben ze al vrij vlot gevonden en Angel blijkt Nederlands te zijn. Wel grappig want ik ken angel al van mijn eerste 3 dagen in Kuta. Zij verbleef ook in captain goose hostel. Ik herken haar alleen van gezicht wat we hebben toen geen woord gewisseld met elkaar. Met zijn 4en gaan we uiteindelijk naar de booze cruise. Eigenlijk vond ik jet niet zo leuk. Er stonden een paar vage Australische meiden met veel te grote neptieten te springen als 14 jarige meisjes die voor het eerst naar een kinder disco gaan.. Waar ik me bijna de hele dag aan heb geirriteerd.. En daarnaast hebben we met 5 2flessen vodka gedeeld.. En met alleen een ontbijt als bodem viel dat niet zo lekker.. Op de boot ontmoet ik ook yasmin, een kennis van Angel. Super lief kind! We zijn eigenlijk de hele tijd met zijn tweeën en ook angel voelt zich niet zo goed.. We zitten onze tijd uit en zodra we van de boot af kunnen vertrekken we richting night market om wat te eten. We hebben beide super honger.

Na het eten stranden we in mijn kamer waar we n dutje doen.. Ondertussen komt Matt ook onze kant op en na een uur hebben we weer honger😩 terug naar de nightmarket dus om nog meer eten te halen. Yasmin voelt zich nog steeds miet goed dus gaat naar huis (het is een uur of 22.00 savonds).. Matt en ik gaan naar Mawar ("bobbys place" waar ik dagelijks zit) en daar os ook bobby. Die had ik sinds mijn aankomst nog niet gezien! Leuk om hem weer te zien :). Bij Mawar zitten nog meer vrienden en ook een meisje uit Finland die ik al vaker heb gezien.. Weet alleen haar naam niet maar is wel een aardig mens, voor jet gemaakt noem ik haar even Anna, anders wordt het een ingewikkeld verhaal haha :) adi blijkt haar ex te zijn en wanneer Anna wil vertrekken met haar nieuwe vriend en tevens ook vriend van adi ontstaat er een ruzie verderop in de straat.. Adi blijkt Anna geslagen te hebben waarop iemand anders Adi een hoek verkoopt en hij bijna knock out gaat. Ik heb het begin van de ruzie gemist en zie alleen dat adi bijna KO gaat. Natuurlijk komt de hulpverlener in mij gelijk naar boven dus ik sleur hem mee naar Mawar en regel ijs voor op zijn oog.

Wanneer iedereen is bedaard probeer ik erachter te komen wat er gebeurd is en zodra ik hoor dat hij Anna geslagen heeft wordt ik boos op adi en ga ik op zoek naar Anna.. (Adi heb ik pas 15 min geleden ontmoet, Anna heb ik al vaker rond zien lopen.. Maar ken ik ook moet echt..) ik probeer me te verplaatsen in Anna haar schoenen.. Toerist, alleen op een eiland duizenden kilometers van huis en net geslagen door haar ex.. Ze moet zich vast super klote voelen. Na een kleine zoektocht vind ik haar huilen op het strand.. Ik troost haar en na 10 min komen ook Matt, adi, zijn broer en de nieuwe vriend van Anna bij ons zitten.. Adi wil graag praten over wat er is gebeurd. iedereen is op dit moment onder invloed van alcohol, inclusief ik maar ik ben inmiddels redelijk bijgekomen van mijn boot party van die dag. Iedereen weet dat het niet verstandig is om over problemen te praten wanneer er alcohol in het spel is maar Adi staat er op. Hij voelt zich schuldig maar ook gekwetst. Hulpverlener Lynn (ik dus) probeert het gesprek in goede banen te verlopen. Ik probeer enig structuur aan te brengen in adi zijn gebrabbel en geef Anna de ruimte om af en toe te reageren. Uit eindelijk na ongeveer 3 kwartier is iedereen gesust. Anne gaat naar huis en Matt, Adi, zijn broer en ik gaan naar sama sama reggae bar.

Matt gaat op tijd naar huis en ik blijf over met adi en zijn broer. De hele avond blijft adi herhalen dat ie mij super dankbaar is dat ik hem heb geholpen met het gesprek en dat hij het heel erg vind dat hij Anna heeft geslagen. No worries!! Ik ben blij dat ik iemand heb kunnen helpen vandaag haha.. Rond een uur of 2 zijn adi en ik het beide zat dus we vertrekken. We moeten dezelfde kant op dus lopen samen een stukje richting huis en bij de nightmarket zeggen we elkaar gedag.

De volgende dag, gister dus, spreek ik Matt op fb. Hij is boos maar waarom weet ik niet. Hij blokkeert mij midden in ons gesprek om mij vervolgens een half uur later weer te deblokkeren.. Ik besluit om hem maar even te laten en van mijn dag te gaan genieten. Ik heb de beste dag ever.. Heerlijk fietsend langs de andere, stille en rustige kant van het eiland. Het strand is hier prachtig! Onderweg stop ik, eet ik een ijsje op een heel mooi stukje strand, maak ik een paar selfies en fiets ik weer verder om vervolgens ergens te stoppen voor een overheerlijke massage van een uur. Daarna fiets ik door naar Mawar waar ik lunch met bobby (bobby zit echt altijd hier daarom noem ik het bobbys place, ohja en ik zal binnenkort ff n foto maken met bobby zodat jullie daar ook een gezicht bij hebben) om vervolgens te gaan snorkelen.. Daarna pak ik mijn fiets en als ik langs bule bar rijd hoor ik mijn naam. Ik stop en zie 3 bekende gezichten alleen weet ik de namen niet en kan ik me ook niet meer herrinneren waar ik ze gezien heb. Het zijn allemaa vrienden van Matt in iedergeval dus daar za de connectie wel liggen. Een van hun is Tom, blijkt precies 1 week ouder te zijn dan ik ben en na een half uur kom ik erachter dat ik hem ken van mijn 2e avond hier op gili.. Die avond dat er een vechtpartij uitbrak en iedereen super zielig bij elkaar zat omdat Otto en jan geslagen waren.. Tom was er ook bij die avond daar ken ik hem van.. Anyway.. We drinken koffie, eten gefrituurde tempé en groente en chillen.. Het is gezellig en Tom zijn vriendin (a.k.a. Coogar want ze is 36 en kennen elkaar pas een week Whahaha) schuift ook aan. Na een tijdje komt er ricewine en bintang op tafel. Inmiddels is het al donker en op een gegeven moment komt Matt aan gefietst. Ik had de jongens als verteld dat Matt doe ochtend boos op me was en ze vragen Matt waarom hij mij niet groet. Hij geeft hier geen antwoord op. Na ongeveer een half uur komt Matt naar me toe, geeft me een knuffel en biedt zijn excuses aan. Later die avond probeert hij uit te leggen waarom hij boos was maar ik kan er geen touw aan vast knopen.. Laat ik het er maar gewoon op houden dat Matt af en toe last heeft van zijn hormonen ofzoiets.... Whaha

Gister dus een heerlijke dag gehad! Vandaag staat er nog niets op de planning maar ik ben in voor een herhaling van een dag als gister !😄

Liefs Lynn

P.s. De kat.. Nala, ligt de hele dag te wachten voor mijn deur en zodra ik thuis kom kruipt ze naast mij op bed.. I know i know huisdieren in je bed os ranzig... Maar het is te warm om me hier druk om te maken.. En ze is lief dus whatever.. Dan maar vlooien in mijn bed 😄 (grapje natuurlijk, ik hoop dat ze die niet heeft whaha)

Probeer gili meno ook. Stuk minder drama daar...

David 2016-05-20 13:12:49

Maar stiekem hou ik van deze plek!! Ik wil niet weg 😇

Lynn.op.avontuur 2016-05-20 13:37:57

Het lijkt of je je plekje hebt gevonden. Hoeft dan geen probleem te zijn om nog iets anders te ontdekken. Je kunt altijd teruggaan!! Strand is werkelijk prachtig, als het lukt mag je daarvan nog wel wat foto's plaatsen. Ik hoor de zee al ruizen.......................