Awkward situationss...

Indonesië, Bali

Gister na het paardrijden heb ik een massage geboekt. 10€ voor anderhalf uur Balinese massage, dit is redelijk aan de prijs voor Balinese begrippen maar het zag er uit als een zeer professionele salon, daarnaast vind ik 10€ gewoon heel weinig voor anderhalf uur masseren. Dit zou een ontspannende massage moeten zijn maar in plaats daarvan deed het best wel heel veel pijn. Na een stuk of 5x te hebben aangegeven dat ze best wat zachter mocht masseren gaf ik het op. Ze deed het wel minder hard dan in het begin maar nog steeds deed het af en toe best wel zeer. Het had mij dan ook niet verbaasd als ik een aantal blauwe plekken had ontdekt vandaag. Maar dat blijkt gelukkig mee te vallen.

Gister avond ben ik met 2 meiden waarmee ik op de kamer slaap wezen eten. Daarna door voor een drankje. De ene is Kim, ze is Koreaans, schattig en klein, spreekt niet zo goed Engels maar ze is wel heel lief. Ze doet iedere ochtend yoga en gaat daarna naar haar surf les. Wat ze verder op de dag doet weet ik niet. De ander, ben haar naam vergeten, is Engels en is al zeker 8 maanden op reis. Ze is vooral in Autralie geweest en nu even op Bali. Over 10 dagen vertrekt ze naar Engeland maar daarvoor eerst nog langs Australië. Erg veel doet ze niet, ze heeft gewoon zin om naar huis te gaan en zit haar tijd uit. 2 lieve meiden maar wel een beetje saai. Doordat ze niet zo veel zeggen wordt het awkward aan tafel en heb ik het gevoel dat ik het gesprek op gang moet houden... Dat vind ik al best wel moeilijk en al helemaal in het Engels dus eerlijk gezegd eet ik dan toch maar liever gewoon alleen. We waren rond half 11 terug bij ons hostel. Uiteindelijk na "even" gevideobeld te hebben met vriendlief en schoonmoeder en daarna nog met mijn zus, rond half 1 naar bed gegaan.

Vandaag ben ik naar tanah lot. Dit is een tempel in de zee, die alleen te bereiken is wanneer het eb is. Het is een mooi gezicht en op dit moment zit ik te wachten op de zonsondergang, die schijnt fantastisch te zijn omdat de zon precies achter de tempel onder gaat. Ik zit hier al vanaf een uur of 13.00 uur op een terrasje. Over een uur (18.00uur) gaat de zon onder en.. Je raad het al.. Het is opeens bewolkt! Zit ik dan de hele dag te wachten op een zonsondergang die niet te zien is. Whaaa ! Echt weer iets voor mij haha.

Plannen voor vanavond heb ik nog niet maar ik ben best wel moe. Ik wilde eigenlijk naar de drukste discotheek van kuta gaan, maar ik denk dat ik op tijd naar bed ga. Morgen vertrek ik rond een uur of 11 weer naar Irma, waar ik om 13.00 uur wordt opgehaald om de bus te pakken naar Ubud. Op naar een nieuw avontuur!

Liefs,

Lynn

Veel plezier in ubud!

David 2016-04-26 18:53:25

Mooi verhaal weer!

Wim 2016-04-27 08:33:06

Wat schrijf je leuk Lynn! Veel plezier!