Nha Trang, Vietnam

Vietnam, Nha Trang

Nha Trang is een badplaats die bekendstaat om de vele Russen en niet al te vriendelijke bevolking. Dit klonk niet echt als een leuke bestemming, maar vanwege de lange reistijd tussen Hoi An en Da Lat wilde we hier wel even een tussenstop maken. Het zou ongeveer 12 uur duren om naar Nha Trang te rijden met de nachtbus. We zouden rond 6 uur in de avond opgehaald worden, dus met de vertraging die we waarschijnlijk nog zouden hebben komen we dan ergens tussen 06.00 en 08.00 aan. Hopelijk zouden we dan in de bus wat geslapen hebben, dan eerst even kunnen ontbijten en dan inchecken bij ons hostel. Klonk als een goed plan, toch?
Uiteindelijk wisten we na een paar uur opgevouwen in die stoelen te hebben gelegen niet meer welke houding we aan moesten nemen, en verder dan een beetje indutten waren we eigenlijk niet gekomen. Net toen het eindelijk lukt om een beetje in slaap te komen, werden we weer gewekt en bleken we er al zijn. Dus daar stonden we dan om 4 uur 's nachts ergens op straat in Nha Trang. Ons hostel zou gelukkig een 24-uurs receptie hebben, dus besloten we daar maar alvast te kijken in de hoop dat ze nog een bed vrij hadden. Jammer genoeg bleek dat helaas niet het geval, en hebben we toen maar een beetje bij de receptie op een stoel gehangen tot een uur of 6. Toen zijn we maar even een rondje gaan lopen in de buurt, op zoek naar iets voor ontbijt voor Pim. Ik voelde me niet zo lekker, dus ik had niet zo'n trek.
Nadat we ergens een bahn mi voor Pim gescoord hadden, die gelukkig een stuk beter smaakte dan die in Ninh Binh, kwamen we uit bij het strand. Het strand was overigens hartstikke druk! Wij waren allebei nog nooit zo vroeg op het strand geweest, dus dat was wel een verassing. Ik voelde me nog steeds niet helemaal lekker, dus zijn we uiteindelijk maar weer terug naar het hostel gegaan in de hoop dat we snel in konden checken. Uiteindelijk konden we gelukkig om half 10 naar onze kamer en konden we eindelijk even gaan liggen!
Mede omdat ik me niet zo goed voelde hebben we verder niet veel ondernomen voordat we de volgende ochtend doorreisde naar Da Lat.