Glass bridge in Zhangjiajie

China, Glass bridge

Op onze laatste dag in Zhangjiajie besloten we een bezoek te brengen aan de glass bridge, een brug 260 m boven de grond en gemaakt van glas. Gelukkig bestond niet de gehele brug uit glas en waren er ook stukjes waar je niet doorheen kon kijken, iets wat vooral ik erg kon waarderen. Eenmaal op de brug waren wij voor de Chinezen vaak een grotere attractie dan de brug. Op een gegeven moment kwam er een jongen naar ons toegelopen met de vraag of we met zijn broertje op de foto wilden. Het jongetje leek er zelf eerst niet veel zin in te hebben, maar wij vonden het wel prima en uiteindelijk ging hij toch met ons op de foto. In de tussentijd had een vader gezien dat wij met het jongetje op de foto gingen en wilde hij zijn kinderen inclusief baby ook met ons op de foto. Gelukkig hadden die er ook niet zo veel zin in en zijn wij maar gauw weer verder gelopen. We hebben nog even met het idee gespeeld om er geld voor te vragen, maar daar hebben we toch maar vanaf gezien;)
Na de glass bridge hadden we de middag nog over en hebben we ook de grotten bezocht. Uiteindelijk kwamen we terecht in een groep Chinese toeristen en hebben we een tour in het Chinees door de grotten gehad. We hadden geen idee of het nou de bedoeling was of niet dat we meeliepen, maar uiteindelijk mochten we hierdoor ook mee met een boottochtje door de grotten. Dat was dan wel weer leuk:)
Helaas moesten we ook hier weer trapje op en trapje af lopen, en met de spierpijn van de afgelopen dagen was dat een hele uitdaging. Ook was het erg warm en vochtig wat het er ook niet makkelijk op maakte. Na ook hier een paar uur rondgestruind te hebben, was het weer tijd om terug te gaan naar het hostel.

weer genoten van jullie mooie foto's en reisverhalen kijk al weer uit na het vervolg ! wat een mooie reis tot nu toe

tante Jannie 2017-02-19 14:04:58

Heel leuk om jullie verslagen te lezen, foto's te bekijken en zo jullie avonturen te volgen! Geniet van al het moois dat jullie tegenkomen :) Liefs, Tessa

Tessa 2017-02-19 16:42:30

Bijzonder, een glazen brug, en ook wel spannend. Zo zie je maar, netjes aansluiten brengt je op heel bijzondere plekken !!

Ferry 2017-02-22 11:39:20

Jullie ook bedankt voor alle reacties, die zijn ook elke keer weer erg leuk om te lezen! Die glazen brug was echt verschrikkelijk! Doodeng, haha;)