Beijing, deel 2

China, Beijing

De dag na ons bezoek aan de chinese muur werden we allebei wakker met ontzettende spierpijn, zo'n beetje elk spiertje in onze benen voelden we. Het liefst wilden we gewoon lekker in bed blijven liggen en zo min mogelijk bewegen, maar we wilden toch ook nog wel graag wat dingetjes bekijken vandaag. Samen zijn we naar de tempel of heaven gestrompeld en hebben we het park er omheen een beetje bekeken. Ook zijn we naar de pearl en silk market geweest. Klonk heel leuk dachten we, maar eenmaal daar bleken het gewoon 2 grote shopping malls te zijn.. Het viel dus wel een beetje tegen en de markten zijn dan ook geen aanrader.

De dag erna was onze spierpijn nog steeds aanwezig en begon ik me een beetje ziek te voelen. Ondanks alles zijn we toch naar de verboden stad gegaan, die konden we natuurlijk niet overslaan ;) voordat we de stad in gingen hebben we eerst nog een bezoekje gebracht aan het mausoleum van Mao Zedong. Voordat je het mausoleum binnenging kon je een bosje kunstbloemen kopen om bij Mao neer te leggen. Eenmaal binnen zagen we dat de bloemen op een zelfde tafeltje als buiten gelegd konden worden. Wij hadden dan ook sterk het vermoeden dat als het tafeltje vol was het gewoon weer naar buiten werd gereden om opnieuw verkocht te worden.
Na het bezoek aan Mao gingen we naar de verboden stad. Ook hier waren er dankzij het laagseizoen haast geen rijen en konden we zo doorlopen. De stad is echt gigantisch, maar wel veel van hetzelfde vonden wij. Wat ook jammer was, was dat je veel tempels niet in mocht en alleen van buiten een beetje naar binnen kon kijken. Gelukkig waren wij langer dan de gemiddelde Chinees en konden wij redelijk over iedereen heen kijken. Inmiddels kreeg ik het steeds kouder en voelde me steeds minder lekker worden en liep ik er bij als een eskimo met m'n muts en capuchon op. Iets wat ook de Chinezen erg leuk schenen te vinden, want die wilden ineens allemaal met mij op de foto. Iets waar ik echt heel erg op zat te wachten. Niet dus.. Na een bezoekje aan het klokkenmuseum zijn we maar naar de uitgang gelopen en hebben we, ondanks de spierpijn, nog een heuvel beklommen van waar we een mooi uitzicht hadden over de verboden stad en de rest van Beijing. Vandaag hadden we mazzel en was er nauwelijks smog waardoor we alles mooi konden zien, gelukkig was het de klim waard:)

Dit was alweer de laatste dag in Beijing en na 5 dagen hadden we het er ook wel weer gezien. Wij hadden de mazzel dat we af en toe wat 'heldere' dagen tussendoor hadden, maar het overgrote deel konden we door alle smog de zon niet eens zien! Inmiddels hebben wij ook maar zo'n maskertje aangeschaft.
Volgende stop: Pingyao! :)

Heel leuk om jullie verhalen te lezen en avonturen te volgen!!! Heel veel liefs en ENJOY!!! x Tess

Tess 2017-01-16 18:51:27

Leuk om te lezen weer allemaal!

Djune 2017-01-16 23:23:06

Zoveel indrukken en nog zoveel te zien cq te beleven, geen tijd om ziek te worden ;(

Ferry 2017-01-17 10:29:24

Jullie zien zoveel, hebben veel beweging, das gezond, maar dan de smog,..........das niet zo gezond! 😮