Moskou, Rusland

Rusland, Moskou

Na onze reisavonturen van de vorige dag besloten we vandaag in het hostel te blijven om een beetje bij te komen en uit te gaan zoeken wat we allemaal konden doen. Tijdens ons ontbijt ontmoetten we Igor, een Rus die tijdelijk in het hostel woonde omdat zijn appartement verbouwd werd, alcoholist was en in de 'sex industry' werkte (wat dat dan ook moge betekenen). En dat voor 11 uur 's ochtends. Terwijl wij nog aan het ontbijten waren, schonk Igor voor zichzelf een glas wijn in en bood ons ook een glas aan. Gezien wij nog maar net ons bed uit waren, hebben we maar vriendelijk bedankt. Igor heeft ons uiteindelijk een beetje wegwijs gemaakt in Moskou en met name Pim wat Russisch geleerd.

De volgende dag zijn we naar het Rode plein en het Kremlin gegaan. Het was leuk dat we het gezien hebben, maar daar houdt het voor ons dan ook wel op. In het Kremlin zelf kan je een beetje over het terrein lopen en de verschillende kathedralen bekijken. Erg mooi, maar veel van hetzelfde. Ook als je van de stoepjes en paadjes afweek kwam er een mannetje met een fluitje op je afgerend die jou kwam vertellen dat dat niet de bedoeling was.

Op internet vonden we een tip over een 'ander' Kremlin(=kasteel in het Russisch) die veel leuker scheen te zijn dan het Kremlin bij het Rode Plein. Dus met de metro, hadden we die ook gelijk gezien;), zijn we die kant op gegaan. En inderdaad, deze plek was veel leuker! Het plein was wel erg toeristisch, maar leuk om een beetje over rond te struinen en zo konden we weer een mooie koelkast magneet scoren voor onze verzameling! ;P Bij toeval kwamen we terecht op een soort Russische vlooienmarkt waar ze echt alles verkochten wat je maar kon bedenken. Heel leuk om over heen te lopen, zeker een aanrader!

Op de laatste dag in Moskou zijn we nog naar Arbat street en een winkel genaamd Splav gegaan. Tijdens onze hectische overstap in Riga ben ik namelijk een handschoen kwijtgeraakt (sorry tante Ineke). En gezien het deze dag steeds harder en harder begon te sneeuwen, had ik vervanging nodig en dit scheen een echte Russische outdoor winkel te zijn. Met inmiddels weer wat ontdooide handen hebben we nog wat souvenirtjes ingeslagen op Arbat street en zijn we weer terug gegaan naar ons hostel, want inmiddels was het weer tijd om de tassen te pakken!

Dit was het voor nu weer even, de volgende verhalen volgen hopelijk snel als het internet het weer toelaat;)

Weer super, om jullie ervaringen te lezen, echt leuk voor de achterblijvers!! Ben heel benieuwd naar de volgende episodes :) Geniet, ervaar, ontdek en blijf natuurlijk gezond!!

Ferry 2016-12-17 14:21:59

Wat super leuk om dit te lezen, en fijn dat jullie zo genieten! Het zit er allemaal mooi uit! Blijf vooral genieten, en laat ons op deze manier meegenieten! Dikke kus, uit Ouderkerk 🇳🇱⛪️