Adios Amigos!

Duitsland, Düsseldorf International Airport

Eindelijk is het dan zo ver, de dag van vertrek! Bepakt en bezakt stappen we in de auto op weg naar Düsseldorf airport. De bagage is afgegeven en na de laatste knuffels moeten we toch echt afscheid nemen.

Het begint gelijk al goed. Bij de douane wordt Pim aangezien voor drugsdealer en terrorist, de schoenen moesten uit en werden gescand, hij werd gefouilleerd en de tas moest helemaal uitgepakt en gecontroleerd worden. Uiteindelijk bleek dat Pim zijn camera en bijbehorende accessoires en kabeltjes voor enige stress bij de douane had gezorgd. Na nog wat laatste tests of er echt geen explosieven op de spullen zaten mochten we gelukkig weer door! ;)

Na het lange wachten bij de bagage afgifte en de douane was het wel tijd voor een broodje vonden we. Na eindelijk iets gevonden te hebben wat er eetbaar uitzag en niet gelijk ons gehele dagbudget zou kosten, ploften we ergens neer om even rustig wat te kunnen eten. Althans, dat was het idee. De tijd was sneller gegaan dan we dachten en net wanneer we onze eerste hap wilden nemen werd er omgeroepen dat de laatste passagiers voor onze vlucht werden verzocht zich te melden bij de gate. Op het bord zagen we dat er blijkbaar al 'last call' achter onze vlucht stond, dus pakten we snel onze spullen bij elkaar en gingen we naar de gate. Gelukkig waren we niet de laatste en nog keurig op tijd:)

Tijdens de vlucht bedachten we ineens dat we eigenlijk nog helemaal niet goed uitgezocht hadden hoe we van het vliegveld bij ons hotel konden komen. We wisten dat er een bus ging(iets van skybus), maar hoe, wat, waar en wanneer, geen idee! Tot zo ver de goede voorbereiding.. :P Op Kiev airport liet de wifi te wensen over en kwam Pim erachter dat hij het woordenboek voor Oekraïne van google translate nog niet had gedownload en we dus ook niks van de borden konden lezen. Dan maar hopen dat er iemand genoeg Engels zou begrijpen om ons de weg te wijzen. De informatie-mevrouw zat ons eerst een beetje wazig aan te kijken, dus de hoop verdween al bijna, maar gelukkig vertelde ze dat de 'skyboez' 'outside, right' was.

De skybus bracht ons naar het centraal station in kiev vanwaar het nog ongeveer 10-15 minuten lopen was naar het hotel. Het hotel bleek op de 3e verdieping van een flat te zitten. Later kwamen we erachter dat op de 5e en 7e verdieping een tandartsenpraktijk en een of andere kliniek zaten, kan blijkbaar allemaal hier.
Inmiddels was het bijna 8 uur en hadden we toch best wel trek. Dus gewapend met de inmiddels gewondloade google translate waagden we ons naar buiten. Uiteindelijk hebben we een leuk restaurantje (met Engelse menukaart!) kunnen vinden en voor nog geen 8 euro(!) met z'n tweeën gegeten.

Helaas hebben we ook bericht gekregen dat de trip naar Tsjernobyl niet doorgaat doordat de organisatie niet op tijd alle benodigde papieren heeft geregeld.. :( Maar goed, dat mag de pret niet drukken dus besluiten we een dag extra Kiev te verkennen. Wat we precies gaan doen bekijken we morgen wel weer:)

Groetjes Lisa en Pim

Leuk pimmieeeeeee & lisieeeeee!

Djune & Ferry 2016-12-02 17:16:42

Leuk en nu? Al in Moskou. 💋💋

Marjolein 2016-12-02 17:18:34

Leukkkk!!!

Emma 2016-12-02 17:37:37

Jammer Pim dat jullie niet naar Tsjernobyl kunnen. Maar enjoy en dat er nog vele verslagen mogen volgen. Altijd alwel geweten dat Pim een terro.... is😆😆

Rits en Ineke 2016-12-02 18:00:58

Zo leuk 😊 Veel plezier met jullie reis en ik ga zeker jullie blog blijven volgen!

Marlena 2016-12-02 18:03:34

Leuk!! Vandaag zijn jullie vertrokken naar Moskou?? 😘😘

Arina en Dave 2016-12-02 18:05:13

Momenteel zijn we in Moskou, zijn gister aangekomen. Vandaag hebben we even rustig aan gedaan na al dat reizen en door de sneeuw heen banjeren :P De andere verslagen+foto's volgen hopelijk snel! :)

lisapims.wereldreis 2016-12-02 20:14:44

Goed begin, echt weer iets voor Pim. Jammer dat de geplande trip naar Tsjernobyl niet is door gegaan. Maar Kiev en Moskou zijn ook mooi.

Bianca 2016-12-02 21:00:29

Haha, lekker begin, maar gelukkig veilig, nu inmiddels in Moskou aangekomen! Geniet nu al van jullie reisverslag! Veel plezier nog, dikke kus! Xxx