Hanoi & Vientiane (Laos)

Laos, Vientiane

Goedemorgen!
Vanuit een warm, erg warm... Laos schrijf ik nu dit verhaal, het is hier nu zomer en het kan overdag wel 36 graden worden.
Afgelopen 2 dagen hebben we doorgebracht in de hoofdstad van Vietnam, Hanoi.
Wat een grote stad zeg.. misschien wel iets minder inwoners dan Saigon maar nog steeds verschrikkelijk druk. In Hanoi hadden we veel vrije tijd dus heb ik verschillende dingen kunnen bezoeken, het grote meer in het midden van de stad met een tempel, het vrouwenmuseum, de beroemde gevangenis, een grote markt en nog meer tempels.
Het is een leuke stad maar meer dan 2 dagen hoef je er voor mijn gevoel niet te zijn, de mensen zijn niet echt aardig en na de highlights blijft er niet veel meer over.
Het eten daarentegen is heeerlijk! Ik proef o.a. Bun Cha (lokaal gerecht met noedels en bbq varkensvlees), egg coffee, Bahn Mi en tofu met zoetzure saus!
Gisteren was het tijd om in het vliegtuig te stappen naar Laos, in een uurtje vliegen zijn we in de hoofdstad van Laos, Vientiane, wat een verschil met Vietnam zeg. Heel Laos telt ongeveer 7 miljoen mensen, wat hetzelfde is als Hanoi maar dat is 1 stad 😅 en dat is goed te merken! Vientiane is groot maar zo rustig.. ongelofelijk, de mensen zijn erg aardig en behulpzaam, maar dat komt denk ik ook omdat meer dan 60% het boeddhisme als geloof heeft. Vandaag gaan we wat pagoda's en tempels bezoeken en vanmiddag op weg naar Vang Vieng. Ondanks dat ik erg verkouden ben, hoesten en loopneus heb ik erg veel zin om Laos te gaan verkennen.
Jullie horen wel weer van me😉