dag 1 (02-07-2016):

Nederland, Doetinchem

Hoi, wij zijn Lina (M2D) en Jennifer (H2A) en wij gaan met wereldstijl een rondreis door Europa maken. We moeten minimaal 3 hoofdsteden van 3 verschillende landen en de landen mogen geen buurlanden van elkaar zijn. We mogen alleen reizen met: de trein, de bus, de tram, eventueel een boot tussen Denemarken en Zweden en natuurlijk lopend. Ons budget is maximaal €2000,-.

De hoofdsteden die we gaan bezoeken zijn:
Parijs - Frankrijk
Praag - Tsjechië
Rome - Italië

dag 1 (02-07-2016):
Het is nu 06.00 en we staan nu op want over een uur vertrekt de trein naar Parijs. we hebben ons klaargemaakt en we lopen nu naar het station in Doetinchem, het is ongeveer 10 min lopen. we zijn net op het station aangekomen en de trein komt er nu aan. we moeten ongeveer 5 uur en 27 min in de trein zitten en dan zijn we in Parijs. de treinreis is heel saai maar gelukkig hebben we onze Ipad mee en kunnen we films kijken onderweg. we zijn net aangekomen in Parijs en we stappen nu uit de trein. vanaf het station is het ongeveer 10 min lopen naar het Little hotel. We zetten onze spullen in het hotel neer en we gaan eerst wat eten in het restaurant van het hotel. Het hotel is heel erg mooi, het is best luxe en het hotel ziet er vanbuiten ook heel erg mooi uit, we gaan hier leuke dagen van maken. Als we daarmee klaar zijn gaan we al bijna gelijk richting Versailles, het is ongeveer 20 minuten lopen van het hotel. We zijn alleen heel ver omgelopen omdat we de weg niet wisten, gelukkig wou een aardige mevrouw ons helpen zodat we de weg wel verder wisten. Eenmaal aangekomen bij Versailles, zien we hoe mooi Versailles eruit ziet. Een man die veel van Versailles af weet, vertelde ons dat Versailles van Lodewijk de 14e was. na 2 uur de tuinen van Versailles bekeken te hebben, gingen we op zoek naar een restaurant. Na even rond gekeken te hebben naar een leuk restaurant vonden we een heel leuk restaurant en hebben we heel lekker gegeten. Na heerlijk gegeten te hebben, zijn we weer terug naar het hotel gelopen. In de hotelkamer gaan we nu nog een film kijken en daarna gaan we slapen, we hebben enorm veel zin in deze vakantie, morgen gaan we naar Disneyland! We gaan ook nog naar het Louvre, de Notre Dame en de Eiffeltoren, we hebben er super veel zin in!
tot morgen en slaaplekker!