Dag 20

China, 747199 Xiahe

Op dit moment zitten we in Xiahe.Een uitstapje naast de zijderoute.
We wilde eigenlijk de stad Lanzhou als laatste stad van de zijderoute bekijken, maar dat werd ons afgeraden, omdat het een grote en drukke industriestad is. Het stadje Xiahe is een Tibetaans stadje,maar dan aan de Chinese kant.
Er wonen hier Tibetanen,Moslims en Hanchinezen.
De Tibetaanse mensen zien er duidelijk anders uit. Ik hoop morgen wat foto's van hen te kunnen maken.
Het klooster hebben we al bezocht.Aan de buitenkant ziet het er niet bijzonder mooi uit, maar van binnen was het duidelijk in gebruik en heel mooi kleurijk versierd. Jammer genoeg,mochten daar geen foto's van gemaakt worden.
In het complex verblijven 1000 monniken, die zie je veel door het stadje lopen.
Het vervoer met de nachttrein ,de taxi naar het busstation en de bus naar Xiahe,is goed verlopen, het was alleen wel helemaal vol in de trein. Al met al waren we best wel moe vandaag, ook het wennen aan de hoogte 2800m kan meespelen,
Maar morgen gaan we nog een boedistische complex bekijken en iets de bergen in, daar heb ik echt zin in.