Dag 19

China, Zhangye

Waarschijnlijk ben Ik vanavond niet in de gelegenheid om te bloggen.
Om 12.00u checken we uit bij het hotel, laten daar de koffers staan, om vanavond om 22.00u door de chauffeur naar het station gebracht te worden.
Vanmiddag gaan we dan het Noordelijke deel van de stad verkennen en wat relaxen in parken enz. We hebben vooral wat nieuwbouw gezien en zijn hartelijk ontvangen bij een eethuisje , dus daarom een foto met alle medewerkers gemaakt.
Rond 24.00u gaan we met de trein( softsleeper) naar Lanzou en hopen daar om 06.00u aan te komen. Dan gaat het even uitzoeken worden hoe we in Xiahe kunnen komen ,want dat stukje van de reis regelen we zelf.
We moeten mogelijk met een taxi naar the South Busstation. Hopelijk lukt het ons om dat aan een chauffeur uit te leggen .
Daar aangekomen ,pakken we dan een bus voor een reis van 3,5 uur.
Het hotel is besproken. Het lijkt ons daar heel mooi ,omdat er een groot Boedistische klooster is in een mooie bergachtige omgeving.
Vannacht om 03.00u hebben we nog Frankrijk/Portugal gezien.

Succes met jullie niuewe aventuur. Het is heel leuk zo veel kunne zien. Nog lekker genieten.

Luz 2016-07-11 14:02:53

Hoi Lies en Sjoerd, het sportieve nieuws van gisteren was wat ons betreft niet het winnen van Portugal van het EK, maar de etappezege van Tom Demoulin in een hele moeilijke rit in de Pyreneen op weg naar Andorra, dat was heel bijzonder. Ook Max Verstappen deed het gisteren weer erg goed en kwam op een tweede plaats. En dan was er nog de EK atletiek waarbij de estafetteploeg dames van de 4 x 100 mtr (met oa Daphne Schippers) goud wonnen. Zo je ziet gebeurt er hier in ons landje ook heel veel, maar dat neemt niet weg dat het leuk is dat jullie de voetbalwedstrijd daar hebben kunnen volgen.