Dag 18

China, Zhangye

Veel gelopen vandaag.
Het hoofddoel was de Liggende Boeddha te vinden. Dat bleek niet zo moeilijk.
Gisteren zaten we op een terrasje met het zicht op een Stoepa (een boedistische toren die relieken bevat)
Daar was ook de Liggende Boeddha. Voordat we het tempelcomplex binnen gingen, kwamen we langs een muur met naar ons idee hele oude tekeningen, volkomen onbeschermd . Daar kan ik even met mijn pet niet bij.
Omdat we boven de 60 zijn hoefde we maar de helft van een ticket te betalen. Voor de toren die we gisteren beklommen lag de grens bij 70 jaar.
Omdat we verder niet echt meer hoogtepunten van de stad hoefde te zien ,zijn we een eind gaan lopen . Een richting vanaf het centrum. Al snel kwamen we bij een soort van marktplaats, maar die zag er heel armoedig uit. De regen van vannacht heeft mogelijk het beeld versterkt. Zo blijkt dat in iedere stad die wij in China bezoeken veel mensen proberen geld te verdienen met bepaalde handelswaar en blijkbaar veel gelegenheid daar voor krijgen. Het lijkt er ook op, dat er geen openingstijden of sluitingstijden zijn, voor de winkels.
Vandaag viel mij op dat er bij de verkoop van grote geslachte dieren een stapeltje slachtafval lag, oa de kop en iets van de in gewanden neem ik aan.
Ook viel mijn oog op een klein vrachtautootje met schapen, waar in de hoek een zelfde hoopje afval lag.
Hondjes,konijntjes,kippen of kuikentjes, kun je ook op straat kopen.

In een park waar er rond de vijver allemaal terrasjes waren, hoorden we gezang. Er bleek een groepje mensen met een microfoon , maar zonder publiek liederen te zingen.
Zo ontdekken we iedere dag weer wat nieuws.